כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההסלמה מתקרבת

ישראל מעבירה את השגרירות מבירת אוקראינה

לאחר הערכת מצב נוספת שמתקיימת מידי כמה שעות במשרד החוץ, הוחלט על העברת שגרירות ישראל באוקראינה מהבירה קייב ללבוב הסמוכה לפולין | עד כה עלו פחות מ-4000 ישראליים ב-40 טיסות

ישראל מעבירה את השגרירות מבירת אוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

בתום הערכת מצב שנערכה לפני שעה קלה במשרד החוץ ושיחות עם שורה של גורמים בינלאומיים, הנחה שר החוץ יאיר לפיד את צוות שגרירות ישראל בקייב בירת אוקראינה לעזוב את קייב ולעבור למשרדים הקונסולריים, שנפתחו בעיר לבוב במערב אוקראינה שגובלת עם פולין.

ההחלטה התקבלה ברקע דיון של מועצת הביטחון הלאומי של רוסיה, וחשש כי ההסלמה מתקרבת, כאשר מוקדם יותר השבוע התריעו במשרד החוץ וכן ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד שבו והפצירו בישראליים השוהים באוקראינה לשוב ארצה מאחר ויהיה קשה בשעת מלחמה לחלץ אותם משם.

בנוסף, משרד החוץ נערך לכל התפתחות, כולל אפשרות של יציאה יבשתית. במסגרת זו בימים האחרונים ערכו הדיפלומטים הישראלים ששוגרו ללבוב כמו גם אלה המשרתים בפולין, סלובקיה, רומניה, מולדובה והונגריה סיורים למעברי הגבול עם אוקראינה וקיימו פגישות עם הרשויות במעברים, על מנת להבטיח מעבר של אזרחים ישראלים, שירצו לצאת מאוקראינה.

יצוין כי עד כה פחות מ-4000 ישראלים התפנו במעל 40 טיסות. חברות תעופה שונות בעולם כמו לופטהנזה כבר הפסיקו את טיסותיהן לאוקראינה.

סגן שר החוץ, עידן רול כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו: פעילות שגרירות ישראל בקייב תעבור ללבוב. השגרירות תסייע לישראלים המעוניינים לצאת מאוקראינה. מספר הטלפון של המשרד: +380935402099 אנחנו קוראים לישראלים שנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. עדיין יש טיסות מאוקראינה לארץ, אך ייתכן שמדובר במצב זמני. אנו קוראים לאזרחים לנצלן.

קייב שגרירות ישראל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד