כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אבי החייל החטוף, סג"מ הדר גולדין: "בטוחים שיחזירו את הדר בריא ושלם"

אביו של החייל החטוף סג"מ הדר גולדין דיבר לתקשורת, וביקש ממנה להניח לשכונה במהלך השבת • באירוע חטיפתו של גולדין נהרגו גם רב סרן בניה שראל וסמל ראשון ליאל גדעוני הי"ד • הסנאט האמריקני אישר תוספת של 225 מיליון דולר ל'כיפת ברזל', כדי לחדש את מלאי הטילים • מזכיר המדינה ג'ון קרי: "חמאס חייב לשחרר מיד את החייל" • סיקור מתעדכן וידאו

הדר גולדין
הדר גולדין

הסנאט מאשר: 225 מיליון דולר ל'כיפת ברזל'
הסנאט האמריקני אישר סיוע של 225 מיליון דולר למערכת כיפת ברזל.

מזכיר המדינה ג'ון קרי תקף את מעשי החמאס, והצהיר כי מדובר ב"הפרה שערורייתית של הפסקת האש, חמאס חייב לשחרר מיד את החייל".

"הקהילה הבינלאומית חייבת להכפיל את המאמצים לשים סוף למנהרות וירי הרקטות לעבר ישראל באופן מיידי. הסנאט האמריקני אישר הקצבת 225 מיליון דולר לחידוש מלאי הטילים של כיפת ברזל", הוסיף.

חמאס מכחיש את עצמו
הזרוע הצבאית של חמאס מיהרה להצהיר כי "יש בידינו חייל של צה"ל". מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס הודיע: "יש בידינו קצין חטוף. החטיפה הייתה לפני כניסת הפסקת האש ההומניטרית", סיים מרזוק בשקר מוצהר. בראיון לסוכנות ידיעות טורקית הוא אף ידע את שמו של גולדין. אולם מאוחר יותר חזר בו מרזוק והכחיש את דבריו. ורק הצהיר: גם אם יתברר שיש חטוף - המשא ומתן עליו יהיה נפרד, במנותק משיחות ההסדרה בקהיר להפסקת אש.

סאמי אבו זוהרי, דובר חמאס, מסר: "הודעתה של ישראל על חטיפת חייל נועדה להוליך שולל, שכן ישראל שוב הפרה הפסקת אש ולחפות על הטבח שהיא מבצעת במיוחד ברפיח".

בכיר חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן חיזק את דברי אבו זוהרי, ואמר אחר הצהרים: "אין חייל שבוי ואין מידע על חייל שבוי. זו טענה ישראלית שקרית שנועדה להצדיק ההרג ברפיח".

גדודי קסאם תיארו את הארוע כך: "חולייה שלהם התקרבה לבית במזרח רפיח בו שוהים כוחות מיוחדים של צה"ל וירו לעברם טיל נ"ט. בתגובה החלו סוללות ארטילריה ומסוקי קרב ישראלים לירות לעבר אותו אזור כדי לחפות על נסיגת כוחותיהם מהמקום".

סמוך לשעה 19:30 צפוי הארגון לכנס מסיבת העיתונאים, בה יתייחס לתקרית ברפיח.

לאחר התקרית הקשה, ישראל הודיעה לאו"ם כי הפסקת האש הסתיימה. גם הג'יהאד האיסלאמי מסר כי מצרים הודיעה על דחיית המגעים להפסקת אש עקב חטיפת החייל של צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהרים עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. נתניהו אמר לקרי כי למרות הצהרתו המשותפת עם מזכ"ל האו"ם לפיה התקבלו ערבויות מחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה לנצור את האש החל מהשעה 08:00 בבוקר, הפלסטינים הפרו באופן חד-צדדי ובוטה את הפסקת האש ההומניטארית ותקפו את חיילנו אחרי השעה 09:00. כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילי צה"ל וקיים חשש לחטיפת חייל נוסף - זאת כאמור אחרי כניסתה לתוקף של הפסקת האש.

ראה"מ אמר למזכיר המדינה האמריקני שחמאס וארגוני הטרור הנוספים ברצועת עזה יישאו בתוצאות מעשיהם, וישראל תנקוט בכל הפעולות הנדרשות נגד אלה שקוראים להשמדתה ומבצעים טרור נגד אזרחיה.

הבית הלבן גינה הבוקר את המתקפה של חמאס על החיילים הישראלים ברפיח, וטען כי מדובר בהפרה "בוטה וברברית" של הפסקת האש ההומניטרית, שנכנסה לתוקפה רק כשעה וחצי קודם לכן. ג'וש ארנסט, דובר הבית הלבן, קרא לחמאס לשחרר באופן מיידי את גולדין. לדבריו, מזכיר המדינה קרי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו לגבי הצעדים הבאים של ישראל ברצועת עזה.

"ארה"ב קוראת לקהילה הבינלאומית לגנות את הפסרת הפסקת האש מצד חמאס בצורה החריפה ביותר ולגרום להם לשוב לתנאי הפסקת אש", הוסיף. ריאד מנסור, המשקיף הפלסטיני לאו"ם, אמר לרשת CNN כי אינו בטוח שחמאס ביצע את המתקפה או הפר את הפסקת האש.

שליח האו"ם סרי הגיב, כי "אם הדיווח לגבי האירוע ברפיח יאושש - זו תהיה הפרה חמורה של הפסקת האש מצד הפלגים הפלסטינים".

שגריר ישראל באו"ם פנה למזכ"ל הארגון: הגיע הזמן להכיר בחמאס כארגון טרור.
עזה חמאס צהל חטוף צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד