י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חילולי קברים בגילה

בראשות אדמו"רים ורבנים: עצרת ענק מול בנייני משרד השיכון

העדה החרדית יצאה למחאת ענק מול משרד הבינוי והשיכון בירושלים, בטענה כי משרד השיכון אחראי לחילולי קברים בשכונת 'גילה' בירושלים. תיעוד מהעצרת בהשתתפות הגאב"ד, הגרי"מ שכטר ושורה של אדמו"רים ורבנים

בראשות אדמו"רים ורבנים: עצרת ענק מול בנייני משרד השיכון
הפגנת העדה החרדית מול משרד השיכון צילום: באדיבות המצלם

כאלף איש המשתייכים לקהילות העדה החרדית הגיעו היום (שני) למחאה מול בניני משרד השיכון והבינוי בירושלים, בטענה כי בשכונת 'גילה' בירושלים מתבצעות חפירות המחללות קברי יהודים הנמצאים במקום.

במסגרת המאבק מתקיימות מחאות סוערות מידי יום בשכונת גילה ולטענת העדה החרדית מי שאחראי לחילול הקברים במקום, הוא משרד השיכון והבינוי שסולל כבישים במקום בין הבניינים על מערות קבורה שנמצאו במקום על ידי הרשות הארכיאולוגית. עוד הם טוענים כי למרות ששלחו את נציגי 'אתרא קדישא' לדבר עם הגורמים, וכן הציעו להם כמה תוכניות של בינוי ע"ג כיפין שיתיר את הבניה במקום - הגורמים הרלוונטיים לא באו לקראתם.

כזכור לפני ארבעה חודשים התקיימה מעמד מחאה ענקית במקום החפירות בשכונת גילה, שהתקיימה בהשתתפות כאלף איש ובראשות גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס, לצד רבנים נוספים מהעדה החרדית, במסגרתה ביקשו מהגורמים להפסיק מיד אם החפירות, ואכן - במשך חודשיים לא התקיימו חפירות במקום, אך בשבועות האחרונים חידשו את החפירות במקום, ואברכים שיוצאים להפגין במקום מותקפים באלימות על ידי מאבטחים של חברת אבטחה שהוצבה במקום.

לטענת העדה החרדית, לאחר שבתקופה האחרונה ניסו להגיע להסכמה עם המשרד אך נענו בשלילה - החליטו באופן חריג לצאת למחאה שהתקיימה היום בשעות הצהריים מול בניני המשרד בירושלים, בראשות גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס, הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, חברי בד"ץ העדה החרדית לצד רבנים ואדמו"רים חשובים מחוגי הקנאים.

 

 

שכונת גילה חילולי קברים העדה החרדית משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד