כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נושאים בנטל: ילדי הדרום כייפו בירושלים

וגם: זק"א מחלק 'צידה לדרך' ללוחמי צה"ל, והגר"י אפרתי יצא לסיור בדרום וחיזק את משגיחי הכשרות המקומיים

נושאים בנטל: ילדי הדרום כייפו בירושלים

יום מרגוע חווייתי ומהנה – עבר אתמול על ילדי המעון השיקומי של רשת "פתחיה" לחינוך מיוחד, בסניף נתיבות ועל הוריהם, עת יצאו להתאוורר מעט משגרת האזעקות והלחימה בדרום, ועלו לירושלים.

הילדים והוריהם נהנו מיום פעילות מותאם בירושלים עיר הקודש, אותו יזמה מנהלת המעון הגב' פטרמן בתאום עם המפקחת הגב' שרייבר. בשעות הבוקר עלו בהתרגשות ילדי מעון-היום יחד עם הוריהם וצוות המעון בדרכם ירושלימה. כבר בעליה אל האוטובוס קיבלו הילדים וההורים מאפה ושתיה – כצידה לדרך, מלווה במארז שי גדוש במגדנים.

בירושלים השתתפו ילדי-המעון בפעילות הידרותרפיה בבריכה טיפולית, לאחריה הוגשה להם ארוחת צהריים חמה ומזינה. במשך היום נהנו הילדים ממגוון פעילויות נוספות ומרתקות.

"עצם היציאה מקו-האש ואזור האזעקות ונפילת הטילים מעניקה תחושת שחרור וחופש" – תיארו ההורים את הרגשתם. "הפעילות במהלך היום כולו היתה מרגשת ומהנה, וניכר היה המאמץ המקצועי לחשוב על כל פרט לתועלת ילדינו ותחושתם הטובה.

"לילדים הוענקה האפשרות ליהנות בלא לחשוש מאזעקה מפחידה ומ'בומים' של טילים הנופלים או מיורטים מעל לראשיהם" – סיכמו ההורים והדגישו: "חשוב לנו להודות לצוות פתחיה הנהדר, מנהלת המעון והמפקחת אשר יזמו את יום הפעילות, בתקווה שהשקט ישוב לשרור בכל הארץ".

מנהל רשת "פתחיה" לחינוך מיוחד – הרב ישראל גולדקנופף ציין כי "פעילות פתחיה בדרום הארץ מסמלת את התמיכה שאנו מעניקים לילדי הדרום הנמצאים בתקופה לא פשוטה, בקו-האש פשוטו כמשמעו. חשוב לנו להעניק לילדים רגעים של חופש ומרגוע, ואנו שמחים על ההזדמנות ליצור מעטפת איכותית העונה על צרכי הילדים וגם להורים".

צילום: זק"אצילום: צילום: זק"א
צילום: זק"א

זק"א ושמחונים מחלקים 'צידה לדרך'
שיתוף פעולה מיוחד בין חברת שמחונים וארגון זק"א, יצא לדרך בימים אלה, במטרה לחזק ולעודד את חיילי צה"ל הנלחמים בגזרת הדרום.

אחרי שהתברר מעל לכל ספק שעם ישראל מחבק בהמוניו את הלוחמים ומרעיף עליהם מזון, ממתקים ופריטים אישיים חיוניים, החליטה החברה לצייד את הלוחמים בפריט רוחני משמעותי. ספר "צידה לדרך", הוא ספר עם כל התפילות והישועות למי שיוצא לדרך. 128 עמודים הכוללים מקבץ תפילות ברכות והודאות, פרקי תורה ומסורה, ברכות השחר, מנחה וערבית, ברכת המזון, תפילת השל"ה, פרק שירה, נשמת כל חי, תפילת הדרך ותפילות רבות ומגוונות.

ארגון זק"א לקח על עצמו להביא את הספרים אל הלוחמים באיזורי הכינוס במספר גזרות בדרום, הספרים התקבלו בקורת רוח רבה. חיילים שאינם שומרי תורה ומצוות ביקשו מצוות ניידת החלוקה להסביר להם איזו תפילה מתאימה לאיזה צורך. הם הודו למתנדבים על המתנה המחזקת.

הגר"י אפרתי מחזק את המשגיחים בדרום
סיור מיוחד תחת אש התקיים ביום רביעי בבתי האריזה, במפעלים ובשטחים החקלאים שבעוטף עזה. בסיור השתתפו ראשי מערכת "כשרות למהדרין" בראשות הגר"י אפרתי שבאו לעמוד מקרוב על ההשגחה ולחזק את המשגיחים גם בעיתות מלחמה תחת אש.

הסיור התקיים ביישובים: כרם שלום, שדה ניצן, עמיעוז, נירים, בארי, עלומים וזיקים. במהלך הסיור חיזק הגר"י אפרתי את המשגיחים בעבודת הקודש שלהם גם בימים קשים אלו. הגר"י עודד את המשגיחים שלא להקל ראש ולהמשיך בהשגחה תוך הקפדה יתירה. ואף העניק לכל אחד ואחד מהם את ספר עם הקדשה אישית.

בתום הסיור מסר הגר"י אפרתי שיעור בהלכות שביעית בכולל באופקים בהשתתפות קהל רב של לומדי תורה ושוחריה.

<https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/407246/_imagebank_orig_orig_a7d28de27ef1428a91bf2c9d62fce2ee.jpg' alt='' width="714" />







חרדים דרום סיור שוויון אפרתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד