כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"החלטה קשה בהיבט האישי"

מנדלבליט: "מאוד מעריך את נתניהו - לא צריך להיענש יותר"

אביחי ‏מנדלבליט, היועמ"ש לממשלה היוצא, התייחס להחלטתו להעמיד לדין את בנימין נתניהו וסיפר מדוע נכשל הסדר הטיעון. הוא התייחס גם לפרשת פגסוס: "אני מכיר את החריגה במקרה של פילבר, לכן החלטתי להקים את ועדת מררי"

מנדלבליט: "מאוד מעריך את נתניהו - לא צריך להיענש יותר"
אביחי מנדלבליט צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אביחי ‏מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אמר הערב (שני) בכנס לשכת עורכי הדין כי "ההחלטה לפתוח בחקירה ולהעמיד לדין את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הייתה קשה בהיבט האישי. אני מאוד מעריך אותו".

"היו רגעים קשים", הוסיף מנדלבליט, "בין הרגעים הקשים היה לפתוח בחקירה פלילית ולהגיש כתב אישום נגד נתניהו. זו החלטה שאני שלם איתה לחלוטין"

הוא התייחס גם לכישלון המשא ומתן להסדר טיעון בין נתניהו לפרקליטות: "אני יכול להגיד שהדלת שלי הייתה פתוחה וזו המדיניות שלי כמו במקרים אחרים. אני לא חושב שאדם שנמצא בתפקיד מסוים צריך להיענש יותר מאדם אחר, ולכן הדלת שלי הייתה תמיד פתוחה לפרקליטיו של נתניהו. אני לא חושב שמגיע יחס שונה לראש המשלה לשעבר".

היועמ"ש היוצא התייחס גם לממצאי בדיקת 'פרשת פגסוס' שפורסמו היום: "שמעתי את מסקנות ועדת מררי, לא נפלתי מהכיסא. השאלה המרכזית היא האם הדברים נעשו על פי צו שופט. אני מכיר את החריגה במקרה של פילבר, לכן החלטתי להקים את ועדת מררי".

אביחי מנדלבליט בנימין נתניהו פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד