א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גינויים וסנקציות

רוסיה הכינה את הקרקע לפלישה; אזרחה 800,000 אוקראינים

מוסקבה מכינה את הקרקע כבר שנים, רוסיה הנפיקה דרכונים רוסיים ל-800,000 אוקראינים בשני האזורים הבדלניים מאז 2019 כדי שרוסיה תוכל "לשלוח כוחות להגן עליהם כאזרחי רוסיה"

רוסיה הכינה את הקרקע לפלישה; אזרחה 800,000 אוקראינים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הסכסוך על האזורים בין רוסיה לאוקראינה גבה עד היום כמעט 14,000 חיים ונמשך עד היום. הסכם שלום משנת 2014 פתח דלת להחזיר את האזורים הבדלניים לשליטתה של אוקראינה, אך מעולם לא יושם.

מוסקבה התעקשה שהאזורים יקבלו אוטונומיה רחבה, אך קייב טענה שיישום ההסכם בתנאים אלה ייתן למוסקבה מנוף לשלוט במדיניות החוץ של אוקראינה ותעצור את הטייתה למערב.

שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר בשבוע שעבר כי הכרה באזורים הבדלניים תהיה "הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי" שתפגע עוד יותר בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה. לדבריו, מהלך כזה "יחייב תגובה מהירה ואמיתית של ארצות הברית בתיאום מלא עם בעלות בריתנו ושותפינו".

ה'וושינגטון פוסט' דווח, כי מוסקבה מכינה את הקרקע כבר שנים, רוסיה הנפיקה דרכונים רוסיים ל-800,000 אוקראינים בשני האזורים הבדלניים מאז 2019 כדי שרוסיה תוכל "לשלוח כוחות להגן עליהם כאזרחי רוסיה".

מנהיג נאט"ו, ינס סטולטנברג, גינה את ההכרה של הנשיא ולדימיר פוטין באזורים שבשליטת המורדים במזרח אוקראינה, ואמר כי היא מפרה הסכמים בינלאומיים שחתמה מוסקבה. "אני מגנה את החלטתה של רוסיה להרחיב את ההכרה ל'רפובליקה העממית של דונייצק' ו'הרפובליקה העממית של לוהנסק'. הדבר מערער עוד יותר את הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, שוחק את המאמצים לפתרון הסכסוך ומפר את הסכמי מינסק, שרוסיה צד להם", אמר סטולטנברג בהצהרה.

הנשיא ג'ו ביידן יוציא בקרוב צו האוסר השקעות חדשות, סחר ומימון של אמריקאים בשני אזורי הסכסוך של אוקראינה, "צפינו למהלך כזה מרוסיה ואנחנו מוכנים להגיב באופן מיידי", כך אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, בהצהרה.

ראש ממשלת פולין קרא להטיל סנקציות מיידיות על רוסיה, ראש ממשלת פולין מתאוש מוראביצקי כינה את החלטתה של רוסיה להכיר בשני אזורים הנשלטים על ידי בדלנים כעצמאיים כ"אקט של תוקפנות נגד אוקראינה" ואמר כי יש להטיל סנקציות מיידית נגד מוסקבה.

האיחוד האירופי יגיב בסנקציות לאחר שפוטין הכיר בבדלנים באוקראינה, מנהיגי האיחוד האירופי גינו את החלטת הנשיא פוטין והזהירו כי הגוש יגיב בסנקציות.

הודעתו של פוטין מגיעה לאחר פגישה של מועצת הביטחון, וסוללת את הדרך לרוסיה לשלוח בגלוי חיילים ונשק לאזורי הסכסוך הממושך.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סנקציות סיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד