כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

נשיא המדינה ביקר בתחנת מד"א באשדוד • צפו

רובי ריבלין הגיע להוקיר את פועלם של כוחות מד"א לאורך כל ימי מבצע 'צוק איתן' • "כל הכבוד לכם"

נשיא המדינה ביקר בתחנת מד"א באשדוד • צפו
דוברות מדא

ביקור נשיאותי: בשעות הצהריים, בעוד קריאות רבות מגיעות ומטופלות במוקדי מד"א הגיע לביקור בתחנת מד"א באשדוד נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שבא לעמוד מקרוב על פועלם של כוחות מד"א במבצע 'צוק איתן'.

במהלך ביקורו, פגש נשיא המדינה את עובדי ומתנדבי מד"א וביקש להודות להם. "בשמי ובשם כל מדינת ישראל, אני רוצה להודות לכם. ברוכים תהיו על כל שאתם עושים למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל, ולמען כל אלה הזקוקים כל כך לעזרתכם, גם ברגעים קשים ומורכבים", אמר נשיא המדינה.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סקר בפני נשיא המדינה את פעילות מוקד מרחב לכיש של מד"א הממוקם בתחנה, ופירט על שיתוף הפעולה המלא בין צה"ל ומד"א, המאפשר קבלת מידע מלא בזמן אמת והזנקה מיידית של צוותי מד"א לכל זירת נפילה או יירוט.

"הציבור רואה שאתם נמצאים בכל מקום שבו יש חשש כלשהו לפגיעה. רואים שאתם אלה הנמצאים שם לפני כולם. אני רואה את שיתוף הפעולה ביניכם לבין צה"ל ואת העברת המידע המתבצעת על הצד הטוב ביותר, ומאפשרת לכם להגיע לכל זירה בתוך שניות מרגע הנפילה", אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

בהמשך, סקר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, את פעילות כוחות מד"א לאורך ימי מבצע 'צוק איתן'. "כוחותינו נמצאים בכוננות שיא זה היום ה-28. במקביל לכוננות הגבוהה באזורים המטווחים, כוחות מד"א פועלים בכוננות גבוהה בכל חלקי הארץ וכלל רכבי ההצלה שלנו מאוישים בכל רגע. הכוננות הזו היא שאפשרה לנו להמשיך לטפל, במקביל למצב החירום, גם בכל קריאות השגרה, ובאירועים רבים נוספים דוגמת נחיתת החירום בנתב"ג לפני כשבועיים, שם הוזנקו למעלה מ-70 רכבי הצלה כדי להעניק טיפול במידת הצורך, וכדוגמת הפיגוע הקשה היום בירושלים".

נשיא המדינה ריבלין התייחס אף הוא לפיגוע ואמר: "מדובר באירוע פח"ע ממדרגה ראשונה".

מנכ"ל מד"א סיפר לנשיא המדינה כי בין צוותי מד"א הפועלים במרחבי הדרום, ישנן לא מעט משפחות בהן שני ההורים עובדים ומתנדבים במד"א, והמשפחה המורחבת מתגייסת לסייע להם בעיתות חירום, דוגמת 'צוק איתן'. נשיא המדינה התעניין בעובדי ומתנדבי מד"א שגויסו למילואים, וביקש לדעת כיצד מתמודד הארגון עם חסרונם.

"המוטיבציה של כלל צוותי מד"א גבוהה מאוד, וכולם נכונים לתת כתף ולעבוד קשה מאוד למען הצלת חיים. יש לנו לא מעט עובדים ומתנדבים שגויסו למילואים, ואת השורות אנו ממלאים באמצעות יחידת המילואים של מד"א, שגויסה באמצעות צה"ל ומספקת לנו כוחות נוספים המסייעים בשעת חירום", השיב מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין.

במהלך ביקורו בתחנה, ביקר נשיא המדינה גם ברכב החפ"ק הייחודי של מד"א, המאפשר שליטה מלאה בזירות אירוע מורכבות. בין היתר, נחשפו בפניו הטכנולוגיות המתקדמות המשרתות את מד"א ברכב החפ"ק הייחודי, וניתנה סקירה קצרה על יכולותיו של הרכב. "החפ"ק מאפשר לנו לשלוט בכל האירועים, ובמידת הצורך הוא אף יכול להחליף מוקדי מד"א שקורסים חלילה", אמר מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין. נשיא המדינה התעניין במערכות הקשר המוצפנות המותקנות ברכב החפ"ק, ומאפשרות קשר ישיר ומלא בין צה"ל ומד"א. "את הרכב הזה ראיתי כאשר הוא נחנך, בעת שהייתי בתפקידי הקודם, כיושב ראש הכנסת. אני שמח לראות כי הוא הושמש ונכנס לפעולה", אמר נשיא המדינה ריבלין.

"יש שתי מערכות במדינת ישראל, המכריעות בעיני הציבור בשמירה על בטחון ישראל, והציבור רואה בהם צבא העם. אלו הם צבא ההגנה לישראל ומגן דוד אדום. כל הכבוד לכם. ראיתי חשיבות אדירה להגיע לפה, בין ביקורי התנחומים אצל המשפחות האבלות וביקורי הפצועים בבתי החולים, כדי להביע בשמי ובשם כל אזרחי ישראל את הערכתי הרבה אליכם. העם יודע שהוא יכול לסמוך על מערכת שלמה העומדת לרשותו ברגעים הקריטיים- האישיים והלאומיים. ברוכים תהיו על כל שאתם עושים למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל, ולטובת אלה שזקוקים כל כך לעזרה שלכם גם ברגעים קשים ומורכבים", אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בתום הביקור.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, אמר: "אני מבקש להביע את הערכתי הרבה לכבוד הנשיא, שמצא את הזמן בין הביקורים אצל משפחות הנופלים והחיילים הפצועים, כדי להגיע ולהוקיר את פעילות כוחות מד"א. אתה יודע כמה אנחנו אוהבים ומוקירים אותך, והערכתנו אליך רבה מאוד. אני מתחייב בפניך כי כוחות מד"א ימשיכו לעמוד איתן, להעניק מענה לכל קריאה וקריאה ולהוות משענת של ממש עבור אזרחי ישראל ומדינת ישראל בכל עת".











נופלים ריבלין ביקור מדא חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד