י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פינדרוס מציע: לפרוש מהקואליציה בירושלים

בעקבות רצונו של ראש העיר ניר ברקת להעביר מבנים מבית יעקב לישיבה תיכונית, שוקלים ב'יהדות התורה' פרישה

יצחק פינדרוס הבוקר. צילום : משה גולדשטיין
יצחק פינדרוס הבוקר. צילום : משה גולדשטיין

האם סיעת יהדות התורה תפרוש מהקואליציה העירונית בירושלים?

בישיבת הסיעה שהתכנסה אתמול (א') בכדי לדון על ההיערכות בשכונות המעורבות לקראת שנת הלימודים הקרובה, העלה חבר המועצה יצחק פינדרוס את האופציה לפרוש מהקואליציה העירונית באם ברקת יתעקש להכניס את ישיבת "חכמי לב" למבנים בשכונת רמות בעיר.

כזכור, לפני מספר חודשים הגיעו ברקת והסיעות החרדיות להסכמה כי יוקם צוות מיוחד שמטרתו תהיה לטפל בבעיות הצצות בשכונות המעורבות, אולם לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה הגיעו נציגים משכונת רמות וקרית יובל בכדי לדון בחוסרים הקיימים בכיתות לימוד בבתי הספר בשכונות אלו לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. נציגי השכונות העלו את המצוקות הקיימות במוסדות הלימוד החרדיים בשכונות אלו. לטענתם, העיריה מתעלמת מצרכי מוסדות החינוך החרדיים ובפרט בשכונת רמות המוגדרת כ"שכונה מעורבת".

בין הנושאים שעלו על השולחן עלתה גם כוונתו של ברקת - שכבר הגיעה לדיון לפני מספר חודשים - להעביר מבנים בשכונת רמות א' ששימשו בשנה זו את בית יעקב השכונתי, לטובת ישיבת "חכמי לב" - ישיבה תיכונית חרדית. כאשר הצעה זו עלתה לפני תקופה קצרה, יצאו על כך חברי המועצה למלחמה ובעיתון 'יתד נאמן' אף הובאה התנגדותם הנחרצת של גדולי ישראל לדרכה של הישיבה.

כאמור, בעקבות ההעלאת הנושא שוב לקראת פתיחת שנת הלימודים, הציע פינדרוס בישיבה שנערכה אמש להציב קו אדום בפני ברקת. "לא מדובר כאן במאבק על תקציבים או על מבנים", מסביר פינדרוס ל'בחדרי חרדים. "יש כאן מאבק אידיאולוגי. מדוע ברקת מתעקש להכניס את הישיבה הזו לתוך שכונה חרדית?"

ההצעה עלתה על השולחן ונידונה בין החברים, שיסכמו כי באם בתקופה הקרובה ברקת יתמיד בכוונתו להכניס את הישיבה למבנה, ההכרעה בשאלה תובא בפני גדולי ישראל.
קואליציה ירושלים פינדרוס תקציב מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד