ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הירי התחדש

בצל הענקת עצמאות לבדלנים: דריכות בקהילות היהודיות במדינה

עד כה פחות מ-4,000 ישראלים התפנו במעל 40 טיסות. ההערכה: אלפים רבים עדיין נותרו באוקראינה, הקהילה היהודית בדונייצק הנמצאת בקו האש נערכת לאפשרות של פינוי, גם הקהילות היהודיות בערים הגדולות באוקראינה נערכות למקרה של פינוי במידה והמלחמה תפרוץ לתוך הערים

בצל הענקת עצמאות לבדלנים: דריכות בקהילות היהודיות במדינה
חרדים עוזבים את אוקראינה צילום: באדיבות המצלם

הקהילות היהודיות בערים הגדולות נערכות למקרה של פינוי במידה והמלחמה תפרוץ לתוך הערים בתוך אוקראינה, בעקבות ההכרה של רוסיה במחוזות הבדלניים באוקראינה, משרד החוץ נערך לכל התפתחות, כולל אפשרות של יציאה יבשתית. במסגרת זו בימים האחרונים ערכו הדיפלומטים הישראלים ששוגרו ללבוב, גם אלה המשרתים בפולין, סלובקיה, רומניה, מולדובה והונגריה סיורים למעברי הגבול עם אוקראינה וקיימו פגישות עם הרשויות במעברים, על מנת להבטיח מעבר של אזרחים ישראלים, שירצו לצאת מאוקראינה.

יצוין כי עד כה פחות מ-4,000 ישראלים התפנו במעל 40 טיסות. חברות תעופה שונות בעולם כמו לופטהנזה כבר הפסיקו את טיסותיהן לאוקראינה.

בתוך כך, הקהילה היהודית בדונייצק הנמצאת בקו האש נערכת לאפשרות של פינוי. "אחרי שבת מאוד מתוחה, הלילה בין ראשון לשני היה יחסית רגוע אולם בינתיים התחדש והתעצם הירי", סיפר הרב אריה שוורץ, מפעילי הקהילה היהודית וחב"ד בדונייצק. לדבריו, "ביום ראשון היתה הפחתה בירי, אלא מאז שעות אחה"צ התחדש הירי ואני מנסה ברגעים אלה לחלץ מישהו הנמצא במקלט באזור הירי לכיווננו". הרב שוורץ סיפר כי הבחור שתקוע במקלט נמצא במרחק של קילומטר וחצי מהמיקום שבו הוא בעצמו נמצא ואף סיפר כי "היו פה נחיתות ממש ליד המקום". כך אמר לעיתון 'המבשר'.

ברמה הטכנית, שוורץ מסביר כי במקרה של התעצמות במלחמה "ניצור קשר עם כל חברי הקהילה, בהם אלו שאינם פוקדים בקביעות את בית הכנסת שנמצא באזור הבדלנים וניצור קשר עם כל החברים שלהם". בפועל, אם האזור יהפוך חלילה לזירת מלחמה ותושביו ייאלצו להתפנות, ירוכזו תושבי הקהילה בשטח רוסטוב הסמוך לגבול. "מטבע הדברים, לאנשים שונים יש אילוצים ורצונות שונים. כל אחד יחליט מה הוא מעוניין לעשות. כמובן שנבטיח שכל מי שמעוניין לעלות לישראל – יוכל".

יצויין כי, משרד החוץ שב וקורא לאזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה מיד.

אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד