י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעל ה'פרי חיים'

בגיל 88: בנו של ראש הישיבה הלך לעולמו

הבוקר נפטר לאחר מחלה בחודשים האחרונים הרב חיים פוברסקי זצ"ל בנו של ראש ישיבת פוניבז' זצ"ל ואחיו של ראש הישיבה שליט"א. חיבר את הספרים 'פרי חיים' על התורה והש"ס. הלוויתו בצהריים משמגר להר הזיתים 

בגיל 88: בנו של ראש הישיבה הלך לעולמו
הרב חיים פוברסקי זצ"ל צילום: מתתיהו גולדברג

ברוך דיין האמת: הבוקר מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב ד"ר חיים פוברסקי זצ"ל לאחר שחלה במחלה הקשה בחודשים האחרונים והוא בן 88 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בכ"ה תמוז תרצ"ג בברנוביץ שבבלארוס לאביו מרן הגאון רבי יהושע דוד פוברסקי זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז' ובעל ה'ישועות דוד' ולאמו הרבנית חיה פייגל ע"ה בתו של הגאון רבי דוד דב קרייזר זצ"ל, מראשי ישיבת קלעצק. 

הגיע לארץ עם הוריו כשהיה ילד צעיר, ולמד בישיבת חברון בירושלים שם קנה את תורתו, בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו, בתו של הגאון הרב פסח קוקיס זצ"ל, שהיה רבה של בת ים. 

בבחרותו למד הרב חיים בחברותא עם ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, בישיבת חברון, ולאחר נישואיו התגורר במשך עשרות שנים בארה"ב ומאוחר יותר שב ארצה והתגורר בשכונת מעלות דפנה.

במשך השנים חיבר את ספרו 'פרי חיים' על פרשיות השבוע ועל הש"ס, בהם חידושים בעומק סוגיות הש"ס. 

יחד עם אחיו יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי, ואחיו הגר"ש פוברסקי זצ"ל

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, אחיו הוא ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי חבר מועצת גדולי התורה, בנו הוא הוגה הדעות החרדי הרב דב פוברסקי. 

בי"א טבת תשפ"א נפטר אחיו הגאון רבי שלום פוברסקי זצ"ל מראשי ישיבת קול תורה. שנדבק בנגיף ולאחר שבוע של מאבק נשמתו עלתה בסערה השמימה. 

כאמור בחודשים האחרונים חלה, אמש עוד שוחח בטלפון עם אחיו הגדול ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, והלילה הידרדר מצבו והוא נפטר לבית עולמו למגינת לב בני המשפחה ומכריו.  

מסע הלוויה היום (שלישי) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

המנוח, בתפילה בקבר אביו מרן הגר"ד פוברסקי זצ"ל

הרב ברוך דב פוברסקי הרב שלום פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד