י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
זו שיטת העבודה הלקויה

הטעות של בנט ולפיד שתוביל להפלתם מהר מהצפוי \\ ארי קלמן

אלי אבידר מאותת כבר זמן רב כי לא יהסס לשוב לכנסת באם לא יקבל כלי עבודה. כשהוא רואה בעיניים כלות שכל סוחט - מקבל, עיין ערך משברי מנסור עבאס ובני גנץ - הוא מבין שכדי להשפיע ולקבל מה שרוצים - צריך להיות בכנסת ובפרט כשזו קואליציה צרה על חודו של קול

הטעות של בנט ולפיד שתוביל להפלתם מהר מהצפוי \\ ארי קלמן
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

זה משבר אמיתי או רק כיפופי ידיים? זו השאלה שמרחפת מהמשבר בין כחול לבן להנהלת הקואליציה, אחרי שבני גנץ הודיע כי מפלגתו תחרים את ההצבעות הממשלתיות כל עוד לא ישלימו סדרה של הצעות חוק שהוא מבקש לקדם בנושא פנסיות צבאיות ועוד.

בהתעלם מהדיון העקרוני בנושא שהיה למחלוקת מאז ותמיד, העריכו אתמול בקואליציה כי המשבר הזה של גנץ יתחיל לערער את יציבות הממשלה ושמא יוביל לפירוקה במעלה הדרך, אך האמת היא שהאשמים הם ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד הזחוחים.

אלה שנתנו לרע"מ את מבוקשם שסירבו להצביע עם הקואליציה עד שיעבור חוק החשמל, ואז במשברים הבאים גם השבוע, הם אלה שנתנו גיבוי לשיטת העבודה של כחול לבן שתהפוך לשיטת העבודה של כל סיעות הקואליציה - סחיטה בתמורה לקידום חוקים.

בנט וגנץ אתמול במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

האכזבה של כחול לבן שלא קיבלו שום רווח מהקמת הממשלה הורגשה מיד בהתחלה, הם סימנו את גנץ כילד הרע של הממשלה שעלול לחזור לזרועות נתניהו, אבל בהתנהלותם קירבו לפיד ובנט את גנץ לידי נתניהו, במקום לכבד - הם הפעילו את מלוא המאמצים לרצות רק את רע"מ וזלזלו בכל השאר.

בקואליציית 61 כל ח"כ הוא מלך, ובכחול לבן הבינו את שיטת העבודה והחלו לפעול בדפוס הפעולה שהכתיבה הנהלת הקואליציה לרע"מ, תסחט, תקבל. לא תסחט, נתעלם. וכך הם החלו במשבר שצפוי להיות אפקט דומינו שיוביל עד להפלת הממשלה, מוקדם מהצפוי.

אלי אבידר ויאיר לפיד בכנסת. צילום: דוברות הכנסת.

את השיטה הזאת ראה הבוקר גם השר ללא תיק, אלי אבידר, שהבין שבממשלה לא סופרים אותו וכדי להשיג את מטרותיו - עליו לחזור למוקד הכוח שבו ניתן לסחוט ולהשפיע - לכנסת. חזרתו היא כאב ראש לקואליציה, וגם מהלך חשוב לחרדים שישתמשו בו כדי למנוע חקיקה אנטי דתית ולנצל את יצר הנקמה שלו בליברמן וחבריו לטובתנו.

אז הפלת הממשלה היא רק שאלה של זמן, והזמן הזה ייעצר לפגרה המתקרבת שתהיה גם הזדמנות להרגיע את הרוחות - אולי עם עוד איזשהו גיבושון, מושב הקיץ יהיה סוער וללא הרגעה וריסון תהיה גם מושב קצר שבסיומו אנחנו עלולים למצוא את עצמינו שוב בקלפי אי שם בחגי תשרי ושהטוב ביותר ינצח.

ממשלת בנט לפיד אלי אבידר בני גנץ משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד