י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
פעלו בשיטתיות

חשד לשחיתות ברשות המסים: 3 עובדים נעצרו

שלושה עובדי רשות המסים נעצרו בתום חקירה סמויה בחשד כי הונו את רשויות המס בהיקף של מיליוני שקלים | החשודים הזינו לכאורה בתמורה לשוחד נתונים כוזבים במערכות המס, על מנת לייצר מצג שווא של החזרי מס בגין תרומות למאות נשומים, שגרפו לכיסם במצטבר סכומי עתק

חשד לשחיתות ברשות המסים: 3 עובדים נעצרו
פשיטה משטרתית צילום: דוברות המשטרה

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 עצרה הבוקר (שלישי) ארבעה חשודים ביניהם שלושה עובדי רשות המסים, בחשד כי הונו את רשויות המס בהיקף של מיליוני שקלים. הארבעה נעצרו בתום חקירה סמויה שהתנהלה במהלך החודשים האחרונים, במהלכה הצטברו חומרי חקירה שהעלו חשד נגד עובדי משרד פקיד שומה באזור הצפון, שפעלו בצוותא והעבירו בניגוד לחוק החזרי מס לנשומים.

החקירה החלה בבדיקה שנערכה בחטיבת ביקורת פנים של רשות המסים, בעקבות תלונה שהתקבלה. החשודים שפעלו בשיטתיות במהלך השנים האחרונות, הזינו לכאורה נתונים כוזבים במערכות המס, על מנת לייצר מצג שווא של החזרי מס בגין תרומות למאות נשומים, שגרפו לכיסם במצטבר מיליוני שקלים שנגנבו מקופת המדינה.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, בשת"פ עם יחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה) נעצרו 4 חשודים ועוכבו לחקירה 3 נוספים. החשדות נגד חלק מהחשודים: קבלת דבר במרמה, מתן שוחד, לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, הפרת אמונים, גניבה בידי עובד ציבור, עבירות על פקודת מס הכנסה והלבנת הון. החקירה מנוהלת במשטרת ישראל וברשות המסים, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

בהתאם לצרכי החקירה וככל שיידרש, החשודים יובאו היום לדיון בבקשה להארכת מעצר בבימ"ש השלום בראשל"צ.

"משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תופעת ההונאה והמרמה הפוגעת בכלכלת המדינה, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה להעמיד לדין את העבריינים", נמסר מהמשטרה.

שחיתות ציבורית פרשת שחיתות רשות המסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד