י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הסכנות אורבות בכביש"

פיצוי של 1,018,000 ₪ למשפחתו של הבחור בן ה-24 שנהרג בתאונת אופנוע מצערת

החורף בעיצומו, מערכת השלג הגדולה ביותר בירושלים מזה 7 שנים כבר מאחורינו, ועכשיו זה הזמן להזכיר לכם, רוכבי האופנועים, לא להתעלם מהסכנות האורבות לכם ולהקפיד לנסוע בזהירות יתרה על מנת שלא תצטרפו לסטטיסטיקה העגומה.-משרד עו"ד אבי שינדלר-

פיצוי של 1,018,000 ₪ למשפחתו של הבחור בן ה-24 שנהרג בתאונת אופנוע מצערת
נתנאל שימוף צילום: נעם פיינר

מחקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2020,[1] חשף כי 15% מסך ההרוגים בתאונות דרכים הם רוכבי אופנוע. עוד הראה המחקר כי הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים חמורות לאופנועים גבוה פי 16 בהשוואה לרכבים פרטיים.

ישנם גורמים רבים שמגבירים את הסיכון עבור רוכבי האופנוע, כאלה הנוגעים לרוכב ולהתנהגותו, כאלה הנוגעים לחוסר תשומת הלב של נהגים אחרים שאינם מבחינים בכלי רכב דו-גלגליים הנעים בקרבתם וכאלה הנוגעים למאפייניו הטכניים של כלי הרכב. אולם, ניתן לייחס את הסיכון המוגבר לרוכבי האופנוע גם לתנאי הדרך ולתנאי מזג האוויר. בחורף, תנאים אלה נוטים להיות קשים ומאתגרים יותר עבור הנהגים. הראות המוגבלת מקשה על היכולת של נהגי האופנוע להבחין בהולכי רגל ובכלי רכב אחרים הנמצאים בסביבתם וכן מקשים על הנהגים האחרים בכביש להבחין בהם. בנוסף, הכבישים הרטובים גורמים לרמת אחיזה נמוכה של הצמיגים בכביש ויוצרים סכנת החלקה ממשית, במיוחד לאופנועים שהינם פחות יציבים מטבעם לאור העובדה שמדובר ברכב דו-גלגלי. החלקה בכביש היא מסוכנת למדי שכן במהלכה הנהג מאבד שליטה על היגוי הרכב, ופעמים רבות הדבר מוביל לתאונות שבעקבות ההחלקה קיים קושי ניכר להיחלץ מהן ולמנוע אותן.

 
עו"ד נעם שוורץ • קרדיט: נעם פיינר

נ', בחור צעיר כבן 24, רכב על אופנועו בכניסה לצומת כשלפתע החל האופנוע להחליק. נ' איבד שליטה על האופנוע, התרסק ומותו נקבע במקום. זמן קצר לאחר האירוע, החל משרדנו לטפל בתיק והגשנו תביעה כנגד חברת הביטוח בטרם עבר שבוע מיום התאונה. המשרד, באמצעות עו"ד נועם שוורץ ונתנאל שימוף, ניהל הליך מהיר במיוחד מול חברת הביטוח, כאשר בסופו הוחלט במסגרת פשרה על פיצוי בסך 1,018,000 ₪. כל זאת, תוך 9 חודשים בלבד מקרות האירוע ובטרם הגשת כתב הגנה מטעם חברת הביטוח.

מעבר לחשיבות שיש לשמירה על ערנות גבוהה במהלך הרכיבה, וכן לשמירה על כללי הזהירות בדרכים, במיוחד בחודשי החורף המסוכנים, המקרה המצער של נ' מלמד אותנו על הערך המשמעותי שיש לפוליסות הביטוח. יש לזכור, קיומה של פוליסת ביטוח חובה בתוקף בעת נהיגה בכלי רכב נדרשת לפי חוק. הפוליסה מטילה על חברות הביטוח אחריות מוחלטת בנזיקין במידה שמתרחשת תאונה חלילה. כלומר, חברת הביטוח תידרש לפצות את בעל הפוליסה בגין כל נזק שייגרם ליושבים בכלי הרכב כתוצאה מן התאונה, ללא צורך בהוכחת אשם של צד ג' וללא התייחסות לשאלת התרשלותו של נהג הרכב עצמו. לפיכך, במיוחד בחודשי החורף, בהם תנאי מזג האוויר והרטיבות בכבישים מעמידים את רוכבי האופנוע בסכנה לתאונה חמורה, יש לוודא קיומה של פוליסת ביטוח בתוקף.

נתנאל שימוף התייחס לתיק וסיכם: "מדובר במקרה טראגי של בחור צעיר, אשר נהרג כשכל חייו עוד לפניו. המוות הפתאומי של נ' הותיר משפחה שלמה עם חור בלב, אשר לא ייסגר לעולם. שום כסף בעולם לא ינחם או יעזור למשפחה להתמודד עם הכאב והאבל הכרוכים באיבוד אדם אהוב. עם זאת, אני שמח שנפלה בחלקי הזכות לסייע לאנשים למצות את זכויותיהם ולמקסם את הפיצוי המגיע להם. במקרה הנ"ל הצלחנו להשיג עבור המשפחה פיצוי גבוה בפרק זמן קצר, שאולי יקל ולו במעט על התמודדות עם האובדן העצום".

אין באמור בדף זה כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד. האמור לעיל הינו תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעו"ד.

משרד עורכי דין אבי שינדלר – מעל 22 שנות ניסיון!
המשרד פועל בתחומים משפטיים נרחבים, לרבות: נזיקין (תאונות דרכים, תאונות עבודה, חבויות), רשלנות רפואית, ביטוח לאומי, פוליסות/א.כ.ע/תאונות אישיות, משרד הביטחון, מקרקעין, ייצוג בבימ"ש (ליטיגציה), דיני תעבורה, צוואות, חוזים.
שבעה סניפים פזורים מצפון ועד דרום:
ירושלים, באר שבע, בני ברק, חיפה, בית שמש, מעלה אדומים ותל אביב
טלפון: 02-6232312

אתר: www.aschindler.com
עמוד פייסבוק: משרד עורכי דין אבי שינדלר https://www.facebook.com/AVISCHINDLER

[1] https://www.gov.il/BlobFolder/reports/202005_research_bikes/he/research_202005_research_bikes.pdf

פיצוי כספי תאונה קטלנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד