ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
זלנסקי באיום למוסקבה

שר ההגנה האוקראיני: רוסיה מתכננת לחזור לימי ברית המועצות

לצד האופטימיות שמשמיע נשיא אוקראינה זלנסקי בנוגע לנכונותה של רוסיה לפלוש לארצו, שר ההגנה של אוקראינה מזהיר כי צעדיה של רוסיה הם חלק מתוכנית אסטרטגית לשוב לימי ברית המועצות. בעקבות הכרזתו של פוטין על סיפוח מחוזות הבדלנים במזרח, הנשיא זלנסקי משגר איום

שר ההגנה האוקראיני: רוסיה מתכננת לחזור לימי ברית המועצות
הנשיא פוטין צילום: דוברות הקרמלין

שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב, הזהיר היום (שלישי) כי רוסיה נוקטת בצעדים במטרה לחזור לימי ברית המועצות. בדבריו התכוון השר האוקראיני להכרזתו של פוטין אמש על עצמאות המחוזות הבדלניים. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי בעקבות הצעד הרוסי קייב עשויה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם רוסיה.

מנגד, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שלל את ריבונותה של אוקראינה, בהמשך להצהרתו אמש של הנשיא פוטין.

הנשיא זלנסקי התייחס הלילה להצהרתו של פוטין על סיפוח מחזות הבדלנית במזרח אוקראינה ואמר כי "גבולות מדינתו יישארו כפי שהם ללא קשר להצהרות רוסיה". נשיא אוקראינה הוסיף כי "אנו מוכנים לכל דבר שיקרה לטווח ארוך".

הוא האשים את רוסיה בהרס שיחות השלום, ואמר כי מדינתו מחויבת להמשיך בדרכים דיפלומטיות. נשיא אוקראינה הוסיף כי ארצו מצפה לצעדים "ברורים ויעילים" מצד בעלות בריתה נגד רוסיה, וקרא למפגש פסגה בהול של מנהיגי אוקראינה, רוסיה, גרמניה וצרפת.

הנשיא זלנסקי ציין כי הוא לא חושב שתהיה פלישה רוסית לאוקראינה, אך אם זו אכן תתרחש, הזהיר, "מדינות נוספות יהיו בסכנה אף הן".

בנאום אמש לאומה ששודר בכלי התקשורת ברוסיה ובעולם, אמר ולדימיר פוטין, כי אוקראינה מתכננת לייצר נשק גרעיני משלה, וכינה זאת מהלך בלתי מקובל עבור מוסקבה. פוטין טען כי אוקראינה ביקשה להשיג זאת באמצעות טכנולוגיה סובייטית.

פוטין אמר כי השלטונות של אוקראינה מזוהמים בנגיף של לאומנות ושחיתות, ופוגעים במנהיגי המדינה השכנה. בנאום אמר הנשיא הרוסי גם כי לאוקראינה מעולם לא הייתה מסורת של מדינה אמיתית.

פוטין החל את נאומו בהיסטוריה, ואמר כי אוקראינה המודרנית "נוצרה" על ידי רוסיה. הוא כינה את אירועי הלחימה ב-2014 - בהם מפגינים הפילו את הנשיא הפרו-רוסי של אוקראינה - "הפיכה". פוטין אומר, מבלי לספק ראיות, שאוקראינה נשלטת מבחוץ וכי היא "נשדדה" כאשר ברית המועצות התפרקה ב-1991. זו לא הפעם הראשונה שפוטין אומר זאת. בעבר אמר וכינה את קריסת ברית המועצות "קטסטרופה גיאופוליטית".

בהמשך הנאום הוא מתח ביקורת על המנהיג הקומוניסטי לשעבר ולדימיר לנין, וכינה אותו "הסופר והאדריכל של אוקראינה" והאשים אותו כי "קיפח את רוסיה".

"לא ניתן ליפה את טעויות העבר. ההסדרים המדיניים הנוכחיים, יעילים ככל שיהיו, לא יכולים להיות הבסיס למבנה המדינתי. אינני מאשים איש. התנאים בזמן מלחמת האזרחים היו קשים. זו עובדה. בשל מדיניות הבולשביקית, נוצרה אוקראינה. לנין הוא היוצר והאדריכל של המדינה הזאת". כך פוטין.

 

אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד