י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא רק הדלק

זו הסיבה לזינוק הדרמטי במחיר ביטוח הרכב

יוקר המחיה ממשיך להאמיר: משבר החלפים והזינוק במספר הרכבים החדשים הביאו לזינוק דרמטי במחירי ביטוח הרכב • מחיר הדלק צפוי לזנק גם הוא בשבוע הבא בעקבות המתיחות בין אוקראינה לרוסיה • ומה מיוחד בסקודה אוקטביה?

זו הסיבה לזינוק הדרמטי במחיר ביטוח הרכב
אילוסטרציה צילום: unsplash

יוקר המחיה ממשיך להאמיר: חברות הביטוח מעדכנות את המחיר לפוליסות ביטוח הרכב כלפי מעלה, באופן שייקר את עלות הביטוח בהיקף של כ-7% בממוצע.

ההתייקרות בעלות ביטוח הרכב נובעת משילוב של מספר גורמים שליליים שהשפיעו על המחיר, ובראשם המחסור הגלובלי החמור בחלקי החילוף לרכב, שהביא להתייקרות משמעותית בעלות החלפים עבור חברות הביטוח - שמגלגלות את ההוצאה לצרכן.

גם העובדה כי שנת 2021 הייתה שנת שיא במספר כלי הרכב החדשים שעלו לכביש (למעלה מ-300 אלף) לא מיטיבה עם ציבור המבוטחים ומביאה לעדכון התעריף בהתאם.

משבר החלפים השפיע לא רק על מחירם של חלקי החילוף, אלא גם על זינוק דרמטי בהיקף גניבות הרכב למטרת סחר בחלקיו, וכתוצאה מכך ישנם דגמי רכב חדשים שנכנסו לרשימת הביקוש של כנופיות גניבת הרכבים, כמו גם לזינוק בהיקף הגניבות. אם גם לכם יש רכב "מבוקש" לגניבה, ייתכן שמחיר הביטוח שלכם יזנק בהרבה מאשר מחיר ביטוח של רכב אחר בקטגוריה זהה.

כך למשל, זינק השנה מחיר ביטוח חובה ומקיף של סקודה אוקטביה 2015 בלא פחות מ-13.5% (3,863 ש"ח השנה, לעומת 3,344 ש"ח אשתקד).

גם מחירי הביטוח של דגמי יונדאי וטיוטה ה'גניבים' זינקו משמעותית. הנוהגים ביונדאי I-20 משנת 2014 שילמו השנה על ביטוח מקיף וחובה 2,542 ש"ח, מה שמסתמן כעליית מחיר של 7.5% בפרמיית הביטוח. מחיר ביטוח מקיף וחובה לטויוטה קורולה 2017 רושם אף הוא עלייה של 7% בפרמיה השנתית (3,338 ש"ח השנה לעומת 3,118 ש"ח אשתקד).

מחירי ביטוח החובה עלו גם הם, וזאת בשל הזינוק במספר תאונות הדרכים, שהביא לכך שחברות הביטוח נדרשו לשלם הרבה יותר פיצויים ואיבדו מרווחיותן.

"עליית המחירים הפעם גבוהה במיוחד, והיא הרבה מעבר ל'תיקון' ירידת המחירים עקב פרוץ נגיף הקורונה", אומר ל'בחדרי חרדים' חנוך הירשוביץ, מנכ"ל 'הירשוביץ פתרונות'. לדבריו, "המחיר לצרכן בביטוח הרכב משתנה משמעותית בהתאם לנתוני המבוטח ולעתים נאלץ הנהג לשלם הרבה יותר רק בגלל שהוא פספס בטעות נתון משמעותי. בכך הופך תפקידו של הסוכן להכרחי על מנת להשיג את הפוליסה הטובה ביותר מבלי לשלם פרמיה יקרה מדי".

מנכ"ל הירשוביץ פתרונות, חנוך הירשוביץ

יציין כי אין זו עליית המחירים היחידה החודש שמשפיעה על נהגי הרכב. כזכור, בתחילת החודש זינקו מחירי הדלק בעלייה החדה ביותר מזה כשבע שנים, כאשר המחיר לליטר בנזין התייקר ב-34 אגורות ונכון להיום המחיר בשירות עצמי עומד על 6.71 שקל לליטר.

מחירי הדלק צפויים להמשיך לעלות גם בשבוע הבא, וזאת בשל המתיחות הרוסית-אוקראינית שהובילה לעלייה במחירו של חבית נפט. מחירי הנפט הגואים עשויים להביא בשבוע הקרוב לעדכון מחיר הדלק כך שיעמוד על 7 (!) שקלים בשירות עצמי – המחיר הגבוה ביותר מאז דצמבר 2014 - שגם עלול להביא להתייקרויות בתחומים נוספים, כמו במחירי התחבורה הציבורית.

ביטוח רכב יוקר המחיה אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד