י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תופעות שאינן בשליטה

לשכת הרמטכ"ל ליד לאחים: לארגוני מיסיון אין דריסת רגל במחנות צה"ל

המכתב בא בתשובה לנוכח פנייה דחופה של יד לאחים שהצביעה על פעילות מיסיונרית חריגה ומתועדת בקרב חיילים, כשהמיסיונרים מצהירים כי "השירות הצבאי הינו תקופה ייחודית, מאתגרת ומלאת הזדמנויות" לפעולות בישור רח"ל • לשכת הרמטכ"ל מציינת כי יש תופעות שאינן בשליטת הצבא

לשכת הרמטכ"ל ליד לאחים: לארגוני מיסיון אין דריסת רגל במחנות צה"ל
הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: Tomer Neuberg/Flash90

לשכת ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, שיגרה השבוע מכתב תשובה ליד לאחים, בעקבות פניית הארגון על פעילות מיסיונרית-פנימית המשדלת אותם להתגייס לצה"ל ולהטיף בשורותיו.

כזכור, לפני כשלשה חודשים חשפה המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים חוברת מיסיונרית ששמה "פק"ל בישור", בה נכתב, בין היתר: "השירות הצבאי הינו תקופה ייחודית, מאתגרת ומלאת הזדמנויות. האינטראקציות היום-יומיות בצבא פותחות דלתות רבות לספר את 'הבשורה'. פק"ל זה נועד לתת כלים פרקטיים ושימושיים בעת בישור והצגת האמונה לקבוצות שונות בחברה הישראלית אשר בהם אנו נתקלים במהלך השגרה הצבאית".

מכתב לשכת הרמטכ"ל אל הרב ליפשיץ • יד לאחים

ביד לאחים מיהרו אז לשגר מכתב בהול ללשכת הרמטכ"ל וללשכת שר הבטחון שבו נאמר: "מדובר בניגוד גמור לפקודות הצבא ובניגוד לכל היגיון אנושי. צבא ההגנה לישראל חייב לפעול ביד תקיפה כנגד הטפה חסרת רסן להמרת דת לנצרות בשורותיו. ברור כי אין כל מקום לפעילות כת מיסיונרית הפועלת לשינוי המרקם העדין של הצבא ולתקיעת סכין בגבו של העם היהודי".

פניית יד לאחים כללה גם תזכורת תקדימית מפעילות עבר של יד לאחים שהביאה להתערבותו האישית של ראש הממשלה ושר הביטחון דאז: "ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, בכהונתו כשר הביטחון הרחיק משירות מילואים את המיסיונר ריצ'רד (אריה) סורקו-רם שהטיף לנצרות".

בתשובת לשכת הרמטכ"ל שהגיעה השבוע אל הרב שמואל ליפשיץ, מראשי הארגון, נכתב בין היתר: "על פי פקודות צה"ל אין לחלק חומרי תעמולה והטפה. אכיפת הנושא נמצאת באחריות המפקדים, כולל הליכים משמעתיים, כאשר חיילים פועלים בניגוד לפקודות הצבא. בכל מקרה, לאותם ארגוני מיסיון אין דריסת רגל בצה"ל, והם לא מקיימים פעילות כלשהיא בתוך מחנות הצבא".

במכתב גם מתייחס ראש מדור 'כנסת ממשל וציבור' בלשכת הרמטכ"ל לפעילות מיסיונרית עם חיילים ואומר כי לצערו, לצבא אין יכולת לבלום פעילות עם חיילים שנערכת מחוץ לבסיסי צה"ל: "את כלל פעילות הם מרכזים במרחב האזרחי, שם מנסים ליצור קשר עם חיילים, בני נוער וכן הלאה, אך כאמור, לצערי, הדבר אינו בשליטת צה"ל".

ביד לאחים הביעו סיפוק מכך שהרמטכ"ל רואה עין בעין את הבעיה שבפעילות המיסיון הנוצרי בצה"ל ומצהיר כי מיסיונרים שיעשו זאת – יענשו. עם זאת, שבו וקראו "לחיילים שנתקלו בפעילות להמרת דת במסגרת הצבא, לפנות אלינו עם הפרטים ואנו נפעל למיגור התופעה מתוך סודיות ודיסקרטיות מלאה".

יד לאחים אביב כוכבי מיסיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד