כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפלישה לאוקראינה

גרמניה ובריטניה מטילות סנקציות משמעותיות על רוסיה

בריטניה הכריזה על סנקציות נגד חמישה בנקים ושלושה מיליארדרים מרוסיה. גרמניה הכריזה על השעיית האישור של צינור הגז נורד סטרים 2 שמעביר גז מרוסיה לגרמניה, צעד בעל משמעות כלכלית דרמטית לרוסים

גרמניה ובריטניה מטילות סנקציות משמעותיות על רוסיה
ראש הממשלה ג'ונסון בדרכו לאוקראינה צילום: משרד ראש ממשלת בריטניה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז היום (שלישי) על סנקציות נגד חמישה בנקים רוסיים ושלושה מיליארדרים, זאת לאחר שרוסיה הורתה לכוחותיה להיכנס למזרח אוקראינה.

שלושת האנשים שנפגעו מהסנקציות הם גנאדי טימצ'נקו, בוריס רוטנברג ואיגור רוטנברג. ג'ונסון גם בירך על החלטתה של גרמניה להכריז על השעיית האישור של צינור הגז נורד סטרים 2 שמעביר גז מרוסיה לגרמניה, צעד בעל משמעות כלכלית דרמטית לרוסים.  

ראש הממשלה אמר כי פעולותיה של רוסיה מסתכמות ב"פלישה מחודשת למדינה, שחלקים ממנה סופחו באופן בלתי חוקי על ידי רוסיה ב-2014". כך דווח ה-BBC.

הוא אמר לחברי הפרלמנט שבריטניה חייבת כעת "להתרגל למשבר ממושך". הוא הוסיף כי "המטח הראשון" של הסנקציות יוארך אם המצב יסלים עוד יותר. הוא אמר שנכסי המיליארדרים בבריטניה יוקפאו, ויוטלו עליהם סנקציות, וימנע מהם להיכנס לבריטניה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה אמש לחיילים להיכנס לשני אזורים שבשליטת המורדים, דונייצק ולוהנסק, לאחר שהכיר בהם כעצמאיים. הנשיא פוטין אמר כי החיילים יהיו "שומרי שלום" באזורים הללו, טענה שדחתה על ידי ארצות הברית כ"שטויות". ג'ונסון האשים את נשיא רוסיה בהכחשת 'מעמד המדינה' של אוקראינה ו"ביסוס העילה למתקפה בקנה מידה מלא".

האיחוד האירופי פרסם סט סנקציות משלו הכוללות פגיעה בחברי הפרלמנט הרוסי ובנקים המממנים את צבא רוסיה. ההודעה של ג'ונסון מגיעה כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על צו ביצוע האוסר על השקעות חדשות, סחר ומימון על ידי אמריקאים באזורי הסכסוך.

ה-BBC דיווח, כי כולם בעלי ברית מרכזיים לנשיא פוטין, כאשר בוריס רוטנברג הוא חבר ילדות שלו. הוא שווה 1.2 מיליארד דולר, אחיינו איגור שווה 1.1 מיליארד דולר, וטימצ'נקו הוא האיש השישי העשיר ברוסיה. הפגיעה בבנקים נועדה להשפיע יותר על הכלכלה והממשלה הרוסית. ראש הממשלה הבהיר כי מדובר רק במנה הראשונה של סנקציות, ואם הנשיא פוטין יסלים ל"מלחמת תוקפנות בקנה מידה מלא", הסנקציות יתגברו.

עוד דווח, כי לשגריר רוסיה בבריטניה, אנדריי קלין, נאמר כי ארצו "תשלם את המחיר על מעשיה" לאחר שזומן למשרד החוץ.

בוריס ג'ונסון ולדימיר פוטין אוקראינה פלישה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד