כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בקואליציה מחדדים עמדות

מתן כהנא דורש מבנט ולפיד להשליט סדר

השר לשירותי דת מתן כהנא פנה היום אל רה"מ בנט, ושר החוץ לפיד בבקשה לקרוא לכל חברי הקואליציה להימנע ממהלכים חד צדדיים שאינם תורמים ליציבות הקואליציה וזאת על רקע יוזמות להעלות חוקים בענייני דת ומדינה שבמחלוקת בין סיעות הקואליציה

מתן כהנא דורש מבנט ולפיד להשליט סדר
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעקבות יוזמות שונות בנושאי דת ומדינה שמקדמים לאחרונה שרים וחברי כנסת מהקואליציה, בניגוד להסכמים הקואליציוניים, בהם כנס בנושא תחבורה ציבורית בשבת, הצעה ודיונים על נשואים אזרחיים, השר לשירותי דת מתן כהנא פנה לראשי הממשלה נפתלי בנט ולחליפי יאיר לפיד, בדרישה להשליט סדר ומשמעת קואליציונית על חברי הקואליציה.

במכתב ששיגר השר כהנא ללפיד ובנט הוא כותב: "נקיטה ביוזמות כאלה באופן חד צדדי לא תשרת את יציבות הקואליציה ושיתוף הפעולה בין המפלגות בה. מאז הקמת הממשלה אני קורא מעל כל במה לפתוח במהלך נרחב שיביא לריפויי הפצע המדמם הנובע מכמעט 74 שנות מאבקים על ענייני דת ומדינה.
במהלך שכזה נוכל להעלות את הסוגיות שבמחלוקת ולנסות לפתור אותן כמכלול. מהלך כזה ידרוש מכל אחד מהצדדים להתפשר".

כהנא פונה ללפיד ובנט ואומר: "אני מבקש מכם לקרוא לכל חברי הקואליציה להמנע ממהלכים חד צדדיים ומהצהרות שלא תורמות לשיח בנושא הזה מאום.
הממשלה הזו היא התקווה לריפוי השסע בענייני דת ומדינה תוך חיזוק זהותה היהודית של מדינתנו. אני לא מתכוון לצאת בקריאות פומפוזיות ובהצהרות שלא מקדמות אותנו לשום מקום. שימור חוסנה של הקואליציה הוא אינטרס לאומי".

בסיום מכתבו כותב השר כהנא לראשי הממשלה: "כפי שאני פועל לקדם את כלל היוזמות שהתחייבתי עליהם בהסכמים הקואליציוניים, אני מצפה מכולנו לא לקדם יוזמות שמנוגדות לאותם הסכמים בדיוק".

דת ומדינה מתן כהנא ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד