י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שנאת חרדים"

תיעוד חריג: ליאון יצא להגנת החרדים והטיח בסיעת התעוררות

סוער במועצת העיר ירושלים: בניגוד להרגלו, השיב משה ליאון להצעה לסדר שהגישה סיעת התעוררות: "תפסיקו לכבס מילים. אתם שונאי חרדים, רוצים להרחיק אותם מהעיר. זה לא יקרה. לא אצלי" • צפו בנאומו הסוער של ליאון

תיעוד חריג: ליאון יצא להגנת החרדים והטיח בסיעת התעוררות
משה ליאון במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברי סיעת התעוררות שהגישו הצעה לסדר במועצת העיר ירושלים, בה רמזו לבעיות תעסוקה שנובעות באי שילוב החרדים בתעסוקה, דברים דומים לאלה שהשמיע שר האוצר אביגדור ליברמן, אך הם לא תכננו שכך יסתיים האירוע.

בדרך כלל ההצעות לסדר שלהם לא נענות על ידי ראש העיר, אבל הפעם בהצעה לסדר שעסקה במהלך אסטרטגי להשאיר את האוכלוסיה היצרנית בעיר, החליט באופן חריג ראש העיר משה ליאון, להגיב ולחשוף את המניע שמאחורי ההצעה האנטי חרדית ואמר: "אני רוצה לנצל את ההצעה לסדר הזו בשביל לומר כמה מילים. ההצעה לסדר הזו היא בסך הכל מכבסת מילים. באים לפה, לשולחן המועצה, ובמילים יפות מציעים להפלות בין ציבורים במטרה לעודד הגירה שלילית של ציבורים מסוימים ולעודד אוכלוסיה אחרת להישאר בעיר. אתם יודעים מה, למה צריך ללכת סחור-סחור. בא נשים את הדברים על השולחן".

לדבריו: "מה שסיעת התעוררות רוצה זה להרחיק את החרדים מהעיר. אפשר לעטוף את זה במילים יפות כמו דאגה ל'אוכלוסיה היצרנית', ואפשר לקרוא לילד בשמו: שנאת חרדים".

"בפתח הדברים אני רוצה לומר: אני רוצה פה בעיר את כולם. אני מברך כל זוג צעיר שבוחר לקבוע את מקום מגוריו בירושלים. אני שמח עם האברכים והסטודנטים, עם האשכנזים והמזרחים, עם תושבי מרכז העיר ותושבי השכונות. עם כולם. ובאותה מידה. אנחנו משקיעים בכל המגזרים וכן, גם בציבור החרדי".

עוד אמר משה ליאון: "בימים אלו אני עוסק בהשגת תקציב שיאפשר לימודי היי-טק מוכרים בסמינרים החרדיים, מה שיביא מאות משרות בכירות וכלכליות לעיר, דווקא מהאוכלוסיה החרדית, אני נפגש עם מנכ"לי חברות ההי טק הגדולות בישראל ומעודד אותם לפתוח פה מרכזי מחקר ופיתוח. והם? תאמינו או לא, רוצים כח עבודה דווקא מהמגזר החרדי".

"אז במקום לבוא הנה בגישה מתנשאת נגד ציבור שלם, להביא הצעות פופוליסטיות שנועדו להפלות בין ציבורים ולדחוק את רגליהם, אנחנו עושים. כמובן שאני מבקש להוריד את ההצעה הזו מסדר היום".

חברי המועצה החרדיים הצטרפו לקריאות של ראש העיר ובירכו אותו על העמדה התקיפה שהציב נגד ההסתה המשתלחת של חברי סיעת התעוררות.

שנאת חרדים משה ליאון סיעת התעוררות מועצת העיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד