כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת תמונה היסטורית

לאחר עשרים שנה: ניצני שלום בין הגיסים בצאנז

הגאון רבי דב וייס, גיסו של הרבי מצאנז הוזמן היום לחתונת נכדת הרבי שתתקיים מחר בקריה בנתניה, לאחר שנים רבות של נתק בין הרבי וגיסו. 'בחדרי חרדים' על הדרך לשלום בין הגיסים והאם יהיה הסכם חתום? 

לאחר עשרים שנה: ניצני שלום בין הגיסים בצאנז
הרבי מצאנז עם גיסו הגר"ד וייס בחודש תמוז האחרון צילום: שלומי טריכטר

לאחר עשרים שנה של נתק בין הגיסים האדמו"ר מצאנז והגאון רבי דב (בערל) וייס מקרית צאנז בירושלים וראש ישיבת 'תורת חיים', הגיע היום (שלישי) בצהריים, בנו של הרבי מצאנז להזמינו לשמחת בית צאנז שתתקיים מחר (רביעי) בקריה בנתניה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשנים האחרונות החלה ההתקרבות עם פטירת הגיס האדמו"ר מזוועהיל ארה"ב זצ"ל, כשבמסע הלוויה השתתפו כל הגיסים יחד, ולאחר מכן הגיע הרבי מצאנז לנחם את הגר"ד וייס על פטירת אביו ז"ל ואמו ע"ה וכן עלו ביחד לפקוד את ציון הגיס מזוועהיל ארה"ב בהר הזיתים. 

סימני השלום החלו למעשה כבר לפני מספר חודשים בעת שהגר"ד וייס חיתן את נכדתו בבני ברק ולשם הגיע הגרימ"ד הלברשטאם, בן הרבי מצאנז, כך גם לחתונה לפני כשלושה שבועות הגיע הבן, כמו כן לחתונה בשבוע שעבר ביום חמישי לנכדת הגר"ד וייס, הגיע בן הרבי, הגר"א הלברשטאם, להשתתף בחתונה.  

בן הרבי מצאנז בחתונת נכד הגר"ד וייס לפני כחודש. צילום: איציק ו.

לעת עתה נודע ל'בחדרי חרדים', אין עדיין הסכם חתום בין הצדדים ולא ברור אם יהיה, אך עסקנים משני הצדדים יושבים על המדוכה זמן רב, מצד הגר"ד וייס חתניו: הגר"י שוורץ והגר"י דייטש, מול הגר"א הלברשטאם, בן הרבי מצאנז.

היום כאמור, הגיע הרה"צ רבי אברהם, אב"ד קרית צאנז בטבריה לקרית צאנז בירושלים, להזמין את דודו הגר"ד וייס לשמחת נישואי בתו - נכדת הרבי מצאנז - מחר בקרית צאנז בנתניה. 

על פי התוכנית צפוי הגר"ד וייס להגיע להשתתף בקבלת פנים ובחופה לאחר שהוא נמצא בשנת האבל על אמו ע"ה ולא ישתתף בסעודת החתונה ובמצווה טאנץ. 

וכך בחתונה מחר, צפויים לשבת ביחד בשולחן הכבוד הגיסים לבית צאנז, האדמו"ר מצאנז, וגיסיו חתני אביו בעל ה'שפע חיים' זצ"ל, הגר"ד וייס, הגרא"פ מוטצען, הגרא"ד שפירא והגרש"י פריזנט - האדמו"ר מזוועהיל צאנז, שהגיע במיוחד מארה"ב לשמחה. יודעי דבר בעולם החסידות טוענים כי מדובר בתמונה היסטורית שכבר עשרים שנה לא קרתה בצאנז. 

הרבי מצאנז חסידות צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד