כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תרבות סילוק המוקשים

לפיד מחקה את נתניהו ושוב מביך את עצמו

שר החוץ לפיד שלח את ח"כ זועבי ממרצ לכהן בתפקיד דיפלומטי בחו"ל. אותו לפיד גם הציע לאבידר תפקיד בחו"ל - אך נבירה בארכיון הציטוטים של שר החוץ מגלה את גודל המבוכה

לפיד מחקה את נתניהו ושוב מביך את עצמו
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

ארכיון הציטוטים והמתקפות של שר החוץ יאיר לפיד חוזרים אליו כמו בומרנג. גם ההחלטה החדשה שלו למנות את ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממפלגת 'מרצ' לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי - גורמת מבוכה ללפיד, זאת לנוכח כאשר ההתבטאות שלו מלפני כ-7 שנים, נגד החלטה דומה של יריבו הפוליטי, בנימין נתניהו.

לפני כ-7 שנים, כאשר נתניהו מינה את דני דנון לשגריר ישראל באו"ם - לפיד תקף את נתניהו ופרסם פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, נגד המינוי. "נתניהו ממשיך את הפירוק הכללי של שירות החוץ שלנו וממנה פוליטיקאי בינוני מהאגף הקיצוני ביותר של הליכוד, נטול כל נסיון דיפלומטי", כתב לפיד בין הדברים.

"למה?", הוא שאל בציניות, "כי בברירה בין טובת המדינה לנוחות הפוליטית, נתניהו תמיד בוחר באפשרות השניה".

הארכיון לא שוכח. הפוסט של לפיד מ-2015.

אבל כאמור, הלעג של לפיד לנתניהו, מביך שוב את שר החוץ, שרק היום מינה חברת כנסת לתפקיד דיפלומטי בחו"ל ובכך המשיך את תרבות סילוק המוקשים לשם המשך שרידותה של הממשלה באמצעות מינוי הח"כים הסוררים לתפקידים שונים מחוץ לכנסת, גם אם הם אינם מתאימים לתפקיד.

ההחלטה על המינוי של זועבי, זאת שהקשתה על יציבות הממשלה והפילה את חוק גיוס בני הישיבות שהגיש שר הביטחון בני גנץ - היא רק אחת ההחלטות המביכות של לפיד; אותו לפיד שתקף את נתניהו, גם הציע, כך על פי הדיווחים היום בערוצי החדשות, לח"כ אלי אבידר לכהן כשגריר בחו"ל, במטרה למנוע משבר קואליציוני.

יאיר לפיד דני דנון ג'ידא רינאוי זועבי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד