ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
יצא משם במזל

ראשי הקהילה היהודית בטהרן מתנערים מהביקור של הרב

"בהתייחס לביקורו של הרב הציוני יעקב הרצוג באיראן", נציג היהודים בפרלמנט האיראני, הומאיון שמח אומר כי "להגעתו לאיראן אין שום קשר לקהילות היהודיות, ולא התקיים עמו תקשורת, או חילופי דברים מצד המנהיגים ובכירי הקהילות באיראן" | מומחה לאיראן אומר ל'בחדרי': יש לו מזל שהאיראנים לא שמו לב להימצאותו

ראשי הקהילה היהודית בטהרן מתנערים מהביקור של הרב
הרב יעקב הרצוג בסעודיה צילום: באדיבות רועי קייס, כאן 11

סוכנות הידיעות 'תסנים' המקורבת למשטר האיראני, מצטטת את נציג היהודים בפרלמנט, הומאיון שמח, ואת מנהל ביה"ח היהודי בו ביקר הרב יעקב הרצוג מירושלים שאומרים כי "הרב לא הוזמן ע"י הקהילה, אין לו כל קשר לקהילה ולא התקיים כל קשר בינו לבין ראשי הקהילה שאינם מקיימים קשרים עם ציונים".

סוכנות הידיעות 'תסנים' דיווחה, כי "בהתייחס לביקורו של הרב הציוני יעקב הרצוג באיראן", אמר נציג היהודים בפרלמנט: "להגעתו לאיראן אין שום קשר לקהילות היהודיות, ולא התקיים עמו תקשורת, או חילופי דברים מצד המנהיגים ובכירי הקהילות באיראן".

עוד אמר, "אדם זה נכנס לאיראן וביקר בכמה מקומות דתיים של הקהילות באיראן, אבל אני לא ידעתי על הגעתו של האדם הזה ומי הזמין אותו לאיראן". הוא הוסיף: "כנציג האיראנים באסיפה המייעצת האסלאמית, אני נגד המסע הזה, כי לאף ציוני אסור לתקשר עם הקהילה היהודית בשום פנים ואופן, והדבר נדחה על ידי הקהילה היהודית האיראנית".

הומאיון המשיך ואמר: "לא ידוע לי כיצד רשויות המדינה הנפיקו אשרות לאדם זה, ובעניין זה יש לחקור את פקידי משרד החוץ ושאר גורמי הפיקוח והביטחון על סיבת כניסתו ואופן כניסתו, מכיוון שאנו אזרחי הרפובליקה האסלאמית, עלינו לציית לחוקי איראן ואנו גם כפופים לחלוטין למנהיג העליון", אמר. "חל איסור על קשר עם הציונים, כך שלטעמנו הביקור הזה יוצא דופן".

בתשובה לשאלה על מטרת ביקור הרב הרצוג באיראן, ענה, "אין לי מידע על מטרתו לביקורו באיראן, אבל הוא אחד מאנשי הדת שנשלחו לסעודיה על ידי הציונים לכינון יחסי ידידות בין איראן וסעודיה".

גם מנהל בית החולים היהודי בטהרן הגיב על הביקור. הוא נשאל, "הרב הרצוג הצטלם מול בית החולים שבראשו אתה עומד, האם הוא נפגש איתך?".

המנהל הגיב, "לי ולקהילה האיראנית אין צורך לפגוש אותו, למרבה המזל, יש לנו בארצנו מספיק אנשי דת יהודים שהתחנכו על בסיס ערכים איראניים". לדבריו, "הרב יעקב הרצוג הוא כנראה תייר רגיל שהגיע לאיראן ואני לא חושב שיש לו קשר קבוע וברור עם הקהילה היהודית באיראן".

הוא הדגיש כי אין תמונה של פגישה של גורם בקהילה היהודית עמו, "למיטב ידיעתי, ליו"ר ונציג הקהילה היהודית וליו"ר מועצת הדת היהודית האיראנית אין קרבה והיכרות עם הרצוג".

כזכור, העיתון האיראני הרדיקלי 'כיהאן' התייחס לביקור הרב יעקב הרצוג באיראן. תחת הכותרת: "נסיעת מורה תורני או קצין מוסד לטהראן?" טוען העיתון כי נסיעותיו של הרב הרצוג לסעודיה והעובדה שלא ננקטו נגדו צעדים בישראל חרף נסיעתו לאיראן האסורה עפ"י "חוקי המשטר הציוני", מעידות שנסע בשליחות ביטחונית-מדינית. כך פרסם ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן.

ד"ר צימט אמר ל'בחדרי חרדים', כי "למרבה המזל, השלטונות האיראנים לא שמו לב אליו, ואף אחד לא היה כנראה שם לב אליו אלמלא היה מפרסם זאת בתקשורת".

הרב מנדי חיטריק מאיסטנבול, יושב ראש איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, סירב להגיב לפרטי המקרה עם הרב הירושלמי, אך ציין כי באיחוד הרבנים במדינות האסלאם חברים רק רבנים שגרים בקביעות כחוק במדינות האסלאם, ולא רבנים שגרים במקומות אחרים ומופיעים לעתים לביקורים בלבד. לדבריו, מטרת האיחוד הוא לחזק את הקהילות היהודיות מתוך מתן כבוד והערכה לממשלות ולחוקים המקומיים.

כזכור, רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי בימים האחרונים הגיע לביקור מפתיע באיראן הרב יעקב הרצוג, המתגורר ברמת שלמה בירושלים ושמו עלה לכותרות בחודשים האחרונים, אחרי שתועד בסעודיה מנסה להקים שם קהילה יהודית ולנצל את המומנטום של הסכמי אברהם. על פי הדיווח, לקהילה היהודית באיראן אין שום קשר לרב הרצוג, והוא הגיע לשם כתייר בלבד.

טהרן יעקב הרצוג יהודים באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד