י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המשטרה חוקרת

קברים חוללו בחלקה היהודית של בית הקברות בזאפוריז'יה

משטרת זאפוריז'יה באוקראינה פתחה בחקירת מקרה ונדליזם בחלקה היהודית של בית העלמין, במסגרתו הושחתו וחוללו קברים יהודיים

קברים חוללו בחלקה היהודית של בית הקברות בזאפוריז'יה
הקברים שחוללו צילום: באדיבות המצלם

שוב זה קורה. תקרית אנטישמית אירעה ב-21 בפברואר בבית העלמין פרבומאיסקי שברובע קומונארסקי בעיר זאפוריז'יה באוקראינה. לפי דיווחים מקומיים, חמישה לוחות זיכרון הושחתו תוך ונדליזם אנטישמי ומצבות שחוללו, המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

גם בדצמבר 2021 התגלה מעשה של ונדליזם אנטישמי, גם אז שלטי זיכרון ליהודים בסמוך לבית הכנסת הישן הושחתו בעיר, ראשי הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה, יחד עם הקהילה היהודית המקומית פנו לרשויות אכיפת החוק. אך איש לא נעצר.

ב-28 החודש יתקיים דיון בבית המשפט בתלונות של הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה, על מנת שניתן יהיה לפתוח בהליכים משפטיים בגין שני האירועים.

כזכור, בספטמבר 2021 הפרלמנט של אוקראינה אישר חוק המגדיר את האנטישמיות כעבירה פלילית ואוסר על אזרחי אוקראינה להשתמש במילים או במעשים אנטישמיים במדינה. החוק עבר ברוב של 283 קולות, המינימום הנדרש להעברת החוק הוא 226. עליו חתם הנשיא היהודי וולודימיר זלנסקי.

על פי הצעת החוק, הקורבנות יכולים לדרוש פיצוי, והמפרים עלולים לעמוד בפני עונשים על פי חוקי פשע שנאה קיימים. כ-1.5 מיליון מהאוכלוסייה היהודית של אוקראינה שלפני מלחמת העולם השנייה נרצחו בשואה. באחת הזוועות הנוראיות, נרצחו כמעט 34,000 גברים נשים וילדים יהודים בין התאריכים 29-30 בספטמבר 1941, מה שמכונה טבח באבי יאר. הצעת החוק היתה חשובה, מאחר והאנטישמיות לא היתה מוגדרת בחוק, וכך אנטישמים התחמקו מהעמדה לדין.

בית קברות יהודי אנטישמיות באוקראינה חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד