כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
איך מבקרים קרובי משפחה?

ארבע המדינות שהצטרפו לפוטין בהכרה בדונייצק ולוהנסק

יממה וחצי לחתימתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על סיפוח דונייצק ולוהנסק לרוסיה, רק ארבע מדינות; קובה, ונצואלה, ניקרגואה וסוריה הצטרפו לפוטין והכירו בשתי מחוזות אלה כשטח רוסי

ארבע המדינות שהצטרפו לפוטין בהכרה בדונייצק ולוהנסק
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

בדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה שלטו באזורים הדרום-מזרחיים של אוקראינה דונייצק ולוהנסק, הידועים ביחד בשם דונבאס, במשך כמעט שמונה שנים, אבל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכיר בהם רשמית רק ביום שני, מה שסלל את הדרך לנוכחות הרשמית של חיילים רוסים באזורים שבשליטת המורדים.

עד כה, רק קובה, ונצואלה, ניקרגואה וסוריה הצטרפו לנשיא רוסיה פוטין בהכרה בדונייצק ולוהנסק, כולם עשו זאת מיד כבר ביום שני.

השאלה המרכזית היא האם רוסיה תכיר בהם בגבולות הנוכחיים שלהם. או אם היא תחליט לעזור למורדים להתקרב לגבולות המקוריים, הדבר עלול להוביל למלחמה רחבת היקף בין מוסקבה לקייב.

כמעט בלתי אפשרי לזרים להיכנס לאזורים הללו. אוקראינים יכולים לבקר רק אם יש להם קרובי משפחה בדונייצק ולוהנסק, ויצטרכו לחצות תחילה לרוסיה, נסיעה שאורכת כ-30 שעות ועולה 100 דולר - מסע שכרוך גם במתן שוחד לפקידים. עד כדי כך שתושבים צריכים רישום תושבות מהתקופה הסובייטית. כך מדווחת רשת אל ג'זירה.

החוקה שאומצה על ידי יורשו של לנין, יוזף סטאלין, שוחזרה על ידי המנהיגים הבדלנים של דונייצק ולוהאנסק הנתמכים על ידי מוסקבה לאחר שהתנתקו מהממשלה המרכזית של אוקראינה ב-2014. מתנגדים או אנשי עסקים שמסרבים "לתרום" את נכסיהם ל"צורכי הרפובליקה העממית" הושלכו ל"מרתפים", או לעשרות מחנות ריכוז מאולתרים, ללא משפט.

"זה נראה כמו שנות ה-30 בברית המועצות, גולאג קלאסי", אמר לאל-ג'זירה סטניסלב אסייב, שנחטף ב-2017 בדונייצק ונידון על ידי "בית משפט" בדלני ל-15 שנות מאסר בגין "ריגול".

במשך כמעט שנתיים הוא היה כלוא ועונה במרתפים אלה עד שהבדלנים החליפו אותו ועשרות אסירים אחרים ב-2017 בחילופי שבויים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קובה סוריה דונייצק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד