י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
במהלך סיור בישראל

מנהיג המיעוט בבית הנבחרים: "יכולנו למנוע משבר באוקראינה"

קווין מקארת'י מהמפלגה הרפובליקנית תוקף את הנשיא ביידן על רקע המשבר במזרח אירופה והסכם הגרעין המסתמן עם איראן. "כשישראל ואמריקה מפגינות חוזק, העולם בטוח יותר"

מנהיג המיעוט בבית הנבחרים: "יכולנו למנוע משבר באוקראינה"
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, קווין מקארת'י, מפנה אצבע מאשימה כלפי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ואומר כי טעויות שעשה וחולשה שהפגין, הן שהובילו את פוטין לפלוש לאוקראינה ללא חשש.

מקארת'י מסייר בימים אלה בישראל, יחד עם 30 חברי קונגרס חדשים ממפלגתו.

בראיון ל'ישראל היום' הוא טוען כי: "אם ממשל רפובליקני היה כיום בשלטון, המשבר שמתחולל כעת באוקראינה לא היה מתרחש".

לדברי מקארת'י, מיריביו הבולטים של ביידן בפוליטיקה האמריקנית, לא במקרה שתי הפלישות הרוסיות לשטח אוקראינה התרחשו תחת ממשלים דמוקרטיים: "שתי הפעמים היו תחת ממשל דמוקרטי. הפעם הקודמת היתה כשפוטין כבש את קרים ב-2014 וביידן היה סגן הנשיא. אני חושב שנעשו כמה טעויות שהביאו למצב הנוכחי. הראשונה היתה הדרך שבה אמרי אמיתי של חולשה. אז, הנשיא נתן לפוטין להחזיק את הצינור (צינור הגז נורד-סטרים 2 מרוסיה לגרמניה) ובו בזמן סגר צינור גז גדול באמריקה, אני חושב שזה היה סימן לחולשה. פוטין הגיב כמו שהוא הגיב כי הוא ראה מה שמתרחש. הוא הגיב לצעדים שנעשו חודשים לפני כן ואפשרו לזה לקרות. כי בכל פעם שאנחנו לא מראים כוח, העולם הופך פחות בטוח".

הרפובליקני הבכיר תקף בחריפות גם את כוונת הממשל לחזור להסכם הגרעין עם איראן, ואמר כי הדבר מסכן את שלום העולם: "ממשל רפובליקני לעולם לא היה תומך בהסכם הגרעין, כי הוא מאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. וכל יכולת לתת לאיראן נשק גרעיני, לא רק מסכנת את ישראל ואמריקה, היא מסכנת את העולם. והעולם יודע את זה. אנחנו יודעים איך העולם ייראה אם לאיראן תהיה יכולת כזו. אנחנו לקחנו את איראן לשינוי מסלול, עם הסנקציות. למרבה הצער, הממשל החדש פתח את זה בחזרה. עכשיו איראן מבקשת להוריד אותה מרשימות ארגוני טרור, בשעה שהם מממנים טרור ברחבי העולם. אני חושב שכל יכולת לתת לאיראן נשק גרעיני, מסכנת לא רק את ישראל ואמריקה, אלא את העולם. אבל כשישראל ואמריקה מפגינות חוזק לעולם, העולם הוא מקום בטוח יותר".

הראיון המלא עם מקארת'י יפורסם - ביום שישי (25.02) במוסף "ישראל השבוע" של 'ישראל היום'.

רפובליקנים ג'ו ביידן אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד