כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
במלאות 261 שנים להסתלקותו

ישועות: בזמן שאוקראינה סגורה בקיטוב פתוח

בזמן שרוחות מלחמה נושבות באוקראינה והדרך לקברי הבעל שם טוב ותלמידיו סגורה, יש אפשרות להגיע להתפלל כאן בהר הזיתים, על ציונו של גיסו ותלמידו של הבעש"ט זי"ע, בעל המכתב הידוע של עליית הנשמה להיכל משיח וההבטחה הנצחית של: א"ימתי קאתי מר? לכשיפוצו מעינותיך חוצה"

ישועות: בזמן שאוקראינה סגורה בקיטוב פתוח
הילולת הרה"ק רבי גרשון מקיטוב זי"ע צילום: יהודה פרקוביץ

המונים מכל רחבי הארץ ינהרו בליל שישי לציונו הקדוש של פועל הישועות הרה"ק רבי אברהם גרשון מקיטוב בן רבי אפרים זיע"א תלמידו וגיסו של אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב הקדוש זיע"א בהר הזיתים בירושלים שם נטמן לפני 261 שנים, אשר בשנים האחרונות הוקם הציון מחדש בשיפוץ כל סביבתו, לרווחת האלפים הפוקדים את מקום התפילה והישועות.

בימים אלו נשלמו ההכנות הלוגיסטיות לקליטת האלפים שיגיעו מכל רחבי הארץ לשפוך שיח בציון הקדוש שנודע כבר שנים רבות כמקום מסוגל ביותר להיפקד בדבר ישועה ורחמים, כמו כן הוכנו תשתיות מיוחדות על מנת לסלול דרכי גישה למהדרין על מנת להקל על הציבור להשתטח על הציון הקדוש בלי שום מכשול.

כמו כן הוקם אהל הכנסת אורחים שיקלוט את המוני המתפללים בכיבוד קל ושתיה לאורך כל שעות היממה.

בישיבה מיוחדת שנערכה בסוף השבוע ע"י עסקני המקום ובראשם העסקן הרה"ח רבי נחמיה הויזמן עם גורמי הבטחון סוכם על תגבור מיוחד של כוחות האבטחה בכל האזור במשך כל שעות היממה, כמו כן ציינו תודה מיוחדת וברכה לראש העיר ירושלים משה ליאון על מאמציו הכבירים למען שיקום הציון הקדוש בכלל ועל ארגון אירועי ההילולא בפרט.

הרה"ק רבי אברהם גרשון מקיטוב זיע"א נולד בשנת תנ"ו בעיר בראד לאביו הגאון רבי אפרים ששימש ברבנות בעיר.  ושמו יצא כאחד מגאוני ישראל באותו דור.

אחותו של רבי גרשון נישאה למרן הבעל שם טוב הקדוש זי"ע. ובשנים המאוחרות  דבק בו והפך לתלמידו הגדול ולמקורבו ביותר, כשבמהלך כל השנים, גם כשהתגורר במרחק ממנו -  שמר עמו על קשר מכתבים רציף, ובו רואים כי הם שיתפו זה את זה בסודות התורה ובעניני עלית נשמות ומעיד במכתב שגם רבינו זי"ע ידע והבין בזה, ואף בענייניהם הפרטיים. כמו כן היה הוא שהחזיק את הקשר בין הבעש"ט לבין האור החיים הקדוש זיע"א.

בשנת תק"ב נסע לארץ ישראל, ודבק באור החיים הקדוש, שאליו שלח אותו גיסו הבעש"ט, בשנת תקי"ג עבר להתגורר בירושלים ולמד בישיבת בית א-ל של הרש"ש הקדוש רבי שלום שרעבי זצ"ל. ובכ"ה באדר א' שנת תקכ"א נסתלק לשמי רום, וציונו הקדוש הפך לאבן שואבת להמוני חסידים הדבקים בתורת הבעל שם טוב הקדוש זיע"א ונודע כמקום מסוגל ביותר לפעול ישועות גלויות.

בהיות הציון הקדוש, הציון היחיד בירושלים מבין כל ציוני תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זיע"א, על כן בברכת והוראת גדולי וצדיקי הדור נכנס לעובי הקורה העסקן הנמרץ הרה"ח רבי נחמיה הויזמן לשקם ולשפץ את הציון הקדוש, ולהפוך את דרכי הגישה לנוחים ומרווחים לכל המשתוקקים לשוך שיח, ואכן במשך כל ימות השנה דואג למען ציבור העולים לתפלה ותחנונים על הציון בכל השנה ובפרט ביום ההילולא דיליה, ומקדיש ממיטב עיתותיו למען הציון הק' והנצחת מורשתו הכבירה, וכן בכוונתו לשפץ גם את קבר רעייתו של רבינו ובנו רבי חיים אהרן זי"ע הקבור ליד קברי תלמידי הבעש"ט זיע"א בטבריה, ולדרכי גישה נוחים.

אודות לסיוע מיוחד של נדיב שזכה להיפקד  בישועה גדולה בתפילתו בשנה שעברה בציון הקדוש,​ ​סודרה הסעות מירושלים חינם  בליל שישי החל מהשעה 18:00 בערב עד השעה 2:00 לפנות בוקר, כל 20 דקות, מהתחנה ברח' שמואל הנביא 71 ע"י מוסדות הרב בן טוב, (אחרי צומת שמואל הנביא) ויעצור בתחנות כיכר זקס, שבטי ישראל, להר הזיתים, בכדי להקל על המוני בית ישראל להגיע ולשפוך שיח בזכות הקדושים אשר בארץ המה.

 

רבי גרשון מקיטוב הבעל שם טוב הר הזיתים נחמיה הויזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד