ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רבני העיר חוששים

פרסום ראשון: קרבות בין דגל לש"ס יביאו למינוי נציגו של כהנא

המועצה הדתית בבית שמש כמרקחה: קרבות פנים חרדיות בין הסיעות דגל וש"ס על זהות המועמד ליו"ר המועצה, תוקעות את ההליך ועלולות להביא למינוי נציג לעומתי מטעמו של כהנא | בנוסף, סוגיית מינוי הנשים מעוררת גם היא עימות חזיתי וכל סיעה מטילה את האשמה בחברתה 

פרסום ראשון: קרבות בין דגל לש"ס יביאו למינוי נציגו של כהנא
אריה דרעי/משה גפני צילום: יונתן זינדל/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

עימות פנים חרדי חריף מתנהל בימים האחרונים סביב מינויים במועצה הדתית בבית שמש, ש"ס ויהדות התורה בקרב האשמות הדדיות, בהאשמה מי יביא לכך שימונה לעיר החרדית בית שמש ראש מועצה דתית חובש כיפה סרוגה על ידי השר לשירותי דת מתן כהנא.

רקע הדברים: בבית שמש הושגו הסכמות קואליציוניות כי ש״ס יחזיקו את ראשות המועצה, אלא שקודם לכן יש למנות את חברי המועצה הדתית, עליהם מתנהלים המחלוקת שבמרכזה סוגיית מינוי הנשים, שעל פי שינוי שהביא השר מתן כהנא יש למנות כנציגי המועצה לפחות שלוש נשים.

בשבועות האחרונים דנו רבות ש"ס ויהדות התורה על מינוי הרכב המועצה הדתית, שם ניסו לגבש הסכמות איזו מפלגה תמנה מטעמה אישה לתפקיד, כיוון שמדובר בהליך תקדימי בציבור החרדי, בתום דיונים הסכימה ראש העיר עליזה בלוך למנות אישה אחת מטעמה וכעת נותר למנות שתיים נוספות.

לפי ש"ס, בדגל התורה הסכימו למנות אישה אחת מטעמם בתנאי ש"ס ימנו אחת גם כן, אלא שאז הם חזרו בהם ולכן נתקע מינוי ההרכב, לפי ׳דגל התורה׳ הושגו הסכמות שבש"ס ימנו שתי נשים, ודגל התורה לא תמנה בכלל, אלא שאז ש"ס חזרו בהם בטענה כי אינם יכולים להיות 'גויים של שבת'.

בפועל, גם בש"ס וגם ביהדות התורה מסרבים למנות נשים כך שהרכב המועצה תקוע, וממילא באם לא ימנו הרכב עד ליום שני הבא, יוכל השר מתן כהנא להביא יו"ר מועצה דתית ממונה מטעמו, ניתן רק לנחש כי הוא לא יהיה מישהו מקובל על החרדים, דבר שמדאיג מאוד את רבני העיר בית שמש.

דרעי וגפני גם מנהלים עימות קשה על התפקידים, לאחר מינוי ההרכב ניתן יהיה למנות יו"ר מועצה דתית והסיעות החרדיות דורשות כל אחת את התפקיד לעצמה. מלכתחילה אמור המינוי לעבור לידי ש״ס, אלא שגפני דורש לקבל את התפקיד השני של מזכיר המועצה, ודרעי מצידו מסרב להתחייב כי יעבור לידי דגל התורה. בתגובה הודיעו בדגל התורה כי במקרה כזה הם אינם מחויבים לסיכום כי היו"ר יעבור לש״ס והם דורשים זאת לעצמם.

כך או כך, מבלי להכריע מי האשם, המחלוקת על התפקידים אינה רלוונטית כעת. אלא שבכך שהחרדים מנהלים עימות מיותר על הרכב המועצה הם יביאו על עצמם מינוי של ראש מועצה דתית לעומתי נגדם. וביום שיאשימו את כהנא שמינה נציג נגד עמדת רבני העיר, האשמים היחידים יהיו אלה שתוקעים את המינויים בגלל קרבות אגו על ג'ובים ותפקידים.

דגל התורה ש"ס מועצה דתית בית שמש מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד