כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"סוף האמת לנצח"

נדחתה תביעת העובדת החרדית נגד שרה נתניהו: "אינה מהימנה"

בית הדין לעבודה קבע כי גרסתה של עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן, אינה מהימנה - ודחה את התביעה שהגישה נגד שרה נתניהו | מטעמה של הגברת שרה נתניהו: "גם במקרה הזה הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל"

נדחתה תביעת העובדת החרדית נגד שרה נתניהו: "אינה מהימנה"
שירה רבן ובעלה בבית הדין בתביעה נגד שרה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הדין לעבודה דחה היום את התביעה שהגישה עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר שירה רבן, שרה נתניהו. רבן טענה להתעמרות מצד גב' נתניהו ונתבעות נוספות. התביעה התייחסה לתקופת עבודתה במשך פחות מחודש ימים במעון ראש הממשלה, עת התגוררה בו משפחת ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

במסגרת כתב התביעה התמקדה רבן בטענות בדבר התעמרות בעבודה, כאשר זו התבטאה לגישתה בנהלי ותנאי עבודה שיצרו סביבת עבודה קשה, וכן באירועים ספציפיים העולים לטענתה לכדי התעמרות בעבודה.

שרה נתניהו הכחישה את הטענות בדבר נהלי עבודה ותנאי עבודה שתיארה רבן, ועדים מטעמה תמכו גם הם בגרסתה זו. ביחס להתנהגויות מתעמרות, נטען כי האירועים עליהם סיפרה התובעת לא אירעו.

הנתבעת השנייה, חברת שירותי הניקיון, טענה שיש לדחות את התביעה נגד הנתבעות האחרות, שכן התובעת הייתה עובדת של חברת הניקיון בלבד. משרד ראש הממשלה שנתבע אף הוא, הדגיש כי התובעת אינה עובדת מדינה בכלל, ועובדת המשרד בפרט, שכן עבודת רבן התקיימה במעונו הפרטי של ראש הממשלה (כלומר, בקומות השנייה והשלישית של המעון, ולא בקומה הראשונה שנחשבת למעון הרשמי ונמצאת באחריות משרד ראש הממשלה).

במסגרת פסק הדין הגדיר בית הדין את עילת ההתעמרות בעבודה בהתבסס על הפסיקה והספרות בתחום. בית הדין קבע כי לצורך התגבשות העילה נדרשים שלושה תנאים מצטברים: קיומה של "התנהגות מתעמרת או מתנכלת", שבוצעה "כלפי אדם במסגרת עבודה" וכן "באופן מתמשך". בית הדין המשיג את התנאים וכיצד יש לבחון אותם.

כמו כן הודגשה חשיבות קיומה של בחינה אובייקטיבית של התנאים המצטרפת לבחינתם מבחינה אישית ובהתחשב במהימנות הצדדים. כמו כן, הובהר כי ישנה חשיבות מכרעת לנסיבות המקרה, ואין מקום לקבוע כללי אצבע שיחולו ביחס למקרים שונים, או ביחס לעובדים שונים באותו מקום עבודה.

לאחר מכן, בחן בית הדין את מהימנות הצדדים, וקבע כי גרסתה התובעת אינה מהימנה. בנסיבות אלו, במסגרת יישום ניתוח העילה במקרה הקונקרטי, נקבע כי התובעת לא הצליחה להוכיח כי אכן התקיימה התנהגות מתעמרת. בנוסף, נקבע כי הטענה שהתנהגות התבצעה באופן מתמשך, לא יכול הייתה כלל להתקיים, גם אילו התקבלה גרסתה של התובעת. זאת, בייחוד לאור הנתונים של תקופת העבודה הקצרה בה עבדה התובעת ועדויות אחידות של ההגנה לפיהן השתים כלל לא נמצאו בקומה השנייה לבדן.

מטעמה של הגברת שרה נתניהו נמסר בתגובה: ניצחון גורף לשרה נתניהו! בית המשפט שם היום סוף לעוד פרק מביש במסע ההשמצות השקרי נגד שרה נתניהו.

אחרי שאינספור מהדורות חדשות ושערי עיתונים נפתחו במשך ארבע שנים בעלילות דם נגד הגברת נתניהו, היום בית המשפט גלגל את טענותיה של שירה רבן מכל המדרגות וקבע שהיא ״לא עשתה עלינו רושם מהימן. בחינת עדותה מגלה אי התאמה מהותית וסתירות פנימיות״. בפסק דין מפורט ומנומק, נשיא בית הדין בדק את כל טענות התובעת ודחה את כולן בטענה שהיא לא אומרת אמת.

גם במקרה הזה הוכח שוב שסוף האמת לנצח, אך המחיר ששילמה שרה נתניהו הוא בלתי נסבל. מי יחזיר לה את שמה הטוב ומי יתנצל על ההשמצות הזדוניות שהוצגו לציבור כאמת מוחלטת במשך למעלה משנתיים?

התקשורת חייבת לקחת אחריות על הנזק האדיר שגרמה לשרה נתניהו ולהפסיק את מסע הצייד השקרי שהיא מנהלת נגדה זה למעלה מ-20 שנה.

שירה רבן שרה נתניהו תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד