א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

איך עורך דין תעבורה מציל לך את הרשיון?

כיצד בוחרים עורך דין לצורך התמודדות עם מקרה של נהיגה בשכרות? הכל בכתבה שלפניכם

איך עורך דין תעבורה מציל לך את הרשיון?
נהיגה בשכרות צילום: FREEPIK

אחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים הקשורות לתחום התעבורה, היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול, קרי שכרות. מדובר בעבירה אשר תחום הענישה בה הוא רחב, יכול להוביל לפסילת רישיון לתקופה ממושכת, רישום נקודות ואם מדובר בעבירה חוזרת אזי שהענישה יכולה להיות משמעותית הרבה יותר.

לכן, אם אנחנו נמצאים בפני סיטואציה של האשמה בגין נהיגה בשכרות, הדבר הנכון מצידנו לעשות הוא לפנות אל עורך דין תעבורה, שכן ייתכן והוא יוכל להוציא אותנו מזה או לפחות לאפשר לנו לספוג עונש קל יותר, עד כדי כך שנוכל להימנע ממצב של פסילת רישיון. חשוב מאוד לבחור עורך דין כמה שיותר מהר וכמובן לבחור מישהו שהוא מקצועי, מנוסה ובעל ידע נרחב בתחום.

לפני שנסביר כיצד בוחרים עורך דין לצורך התמודדות עם מקרה של נהיגה בשכרות, עלינו להבין תחילה כיצד עורך דין יכול לעזור לנו להימנע מפסילת רישיון נהיגה במקרה זה.

מה עושה עורך דין בשביל לעזור לנו להימנע מפסילת רישיון במקרה של שכרות

על פניו, יהיו שיאמרו, אם המשטרה עצרה אותנו בזמן נהיגה בשכרות, יהיה קשה מאוד להפריך את הטענה שאכן היה אלכוהול בדם שלנו, ועל כן יהיה לנו מאוד קשה לטעון שלא ביצענו את העבירה. אך זה לא מדויק לגמרי וגם אם כן, עדיין ישנן דרכים כיצד להתמודד עם סיטואציה.

למשל, גם אם המשטרה עצרה אותנו, אזי שעורך דין תעבורה יבחן את הדרך בה השוטרים פעלו. מאוד ייתכן שעל פרט טכני כזה או אחר, כל הפעולה שהמשטרה נקטה תתבטל. גם אם הפעולה בוצעה בצורה נכונה, אזי שעורך דין תעבורה ינסה להוכיח שהכלים בהם השתמשה המשטרה לצורך בדיקות אלכוהול בדם אינם מתאימים, אינם אמינים ולכן אי אפשר לסמוך עליהם.

אם כל זה לא יעזור, הרי שעורך דין תעבורה ישתמש בדרכים אחרות בשביל לנסות ולמנוע מאיתנו ענישה כבדה כמו פסילת רישיון, למשל, הוא יבחן את היסטורית הנהיגה שלנו ואם לא ביצענו בעבר עבירות, אזי שהוא יטען בבית המשפט שזו היתה מעידה חד פעמית. כמו כן, הוא ינסה להוכיח שהרכב הוא כלי עבודה עבורנו ואם רישיוננו יפסל, הרי שלא נוכל להתפרנס ולפרנס את בני המשפחה שלנו.

כיצד בוחרים עורך דין בצורה נכונה

כפי שאנחנו יכולים להניח, ישנם הרבה מאוד עורכי דין לתעבורה בישראל. הבחירה באחד מהם צריכה להתבצע על פי פרמטרים מוגדרים של מקצועיות, ניסיון, יכולות, וכן של זמינות ואפשרות לעמוד לרשותנו בכל עת בשביל לקדם את התהליך כמה שיותר מהר.

חשוב לומר, אנחנו יכולים להשתמש במקורות מידע שונים ומגוונים בשביל ללמוד על עורכי דין לתעבורה והיכולות שלהם. עם זאת, חשוב שאנחנו נפנה אליהם באופן אישי, נתרשם מהם ונחליט בסופו של דבר עם מי אנחנו רוצים לעבוד.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד