כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קיימו פגישות סודיות

מפתיע: הסיבה שעובדי אפל החליפו למכשיר אנדרואיד

במסגרת מאבק של עובדי 'אפל' לשיפור תנאי העסקתם, מספר עובדים החליפו את מכשיר האיפון שלהם במכשיר אנדרואיד כדי למנוע מעקב אחריהם מצד החברה

מפתיע: הסיבה שעובדי אפל החליפו למכשיר אנדרואיד
חנות אפל צילום: רויטרס

כמה מעובדי חברת 'אפל' שנמצאים בימים אלו בתהליך של איגוד עובדים, נטשו את מכשירי האיפון שלהם לטובת מכשיר חכם בעל תוכנת הפעלה 'אנדרואיד' וזאת מתוך חשש שפקידי החברה יוכלו לעקוב אחר התקשורת שלהם אם ישתמשו במכשירי החברה.

מדובר בעובדים של מספר חנויות של אפל ברחבי ארה"ב שפועלים בימים אלו להתאגד על מנת לשפר את תנאי העסקתם. לטענת העובדים, המשכורות לעובדים נעות בין 17 דולר עד 30 דולר לשעה בלבד. ככל שהתגברו שיחות ההתאגדות, חלק מהעובדים החלו להשתמש בפלאפונים של אנדרואיד המתחרה של גוגל, כדי למנוע ריגול פוטנציאלי על ידי פקידי החברה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

העובדים קיימו גם פגישות סודיות ותקשרו באמצעות הודעות מוצפנות, כך נכתב בדיווח. לעת עתה לא ברור אם אירוע ספציפי כלשהו גרם לעובדים לנקוט באמצעי זהירות אלה. עד כה, עובדים משתי חנויות של אפל קיבלו גיבוי מקבוצות של ארגוני עובדים, והם אמורים להגיש בקשה רשמית לייצוג במועצה הלאומית ליחסי עבודה, כך לפי ה'וושינגטון פוסט'.

עובדי אפל באחת החנויות אמרו לעיתון שמנהלים כבר החלו במאמצים להניא אותם מלהקים איגוד עובדים, בטענה שזה למעשה "יפגע בהצעות שלהם לשכר טוב יותר ולהטבות". על פי הדיווחים, עובדי אפל שאבו השראה מעובדי סטארבקס שהתארגנו בשבועות האחרונים.

מטעם חברת אפל לא נמסרה תגובה לכתבה.

אפל אנדרואיד איגוד עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד