ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

תנועת הצופים ואור ירוק מציגים: קיץ בטוח בדרכים

עמותת אור ירוק: "ישנה חשיבות מיוחדת לפעילויות המגבירות את המודעות לבטיחות בדרכים במיוחד בחודשי הקיץ אז נמצאים הילדים ובני הנוער רוב שעות היום מחוץ לביתם וללא כל מסגרת"

תנועת הצופים ואור ירוק מציגים: קיץ בטוח בדרכים

רגע לפני שנסגרו מחנות הקיץ של הצופים בעקבות מבצע "צוק איתן" הספיקו עמותת אור ירוק בשיתוף תנועת הנוער לקיים פעילות מיוחדת שכולה בטיחות בדרכים. אל הפעילות נרשמו 22 שבטי צופים מכל רחבי הארץ ובמסגרתה בנו השבטים מתקנים מחנאיים בנושא בטיחות בדרכים במסגרת מחנות הקיץ של תנועת הצופים. בנוסף, התקיימו גם פעילויות העשרה בנושא חשוב זה.

השבטים יצרו חדרי הדרכה בצורות שונות שמטרתם ללמד את נושא הבטיחות בדרכים, בדגש על בטיחות בדרכים של ילדים ובני נוער. נציגי עמותת אור ירוק יחד עם הנהגת הצופים הספיקו לעבור בכמה מהמתקנים של השבטים, והתרשמו מאד מהמקנים המקוריים והמעניינים שיצרו.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בתקופת החופש הגדול ישנה עליה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בקרב פעוטות, ילדים ובני נוער. בממוצע, בכל קיץ נפגעים קרוב ל-2,000 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, כאשר אוגוסט הוא החודש שבו נפגעים הכי הרבה ילדים בכל השנה, 627 בממוצע.

מהנתונים עולה כי 22 ילדים ובני נוער נהרגים בתאונות דרכים בכל חופש גדול בממוצע, הנתונים המדאיגים הללו מציבים את מדינת ישראל במקום הראשון בקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.

עמותת אור ירוק: "שיתוף הפעולה של תנועת הנוער "הצופים" הוא מבורך. ישראל נמצאת באופן עקבי במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים. ישנה חשיבות מיוחדת לפעילויות המגבירות את המודעות לבטיחות בדרכים במיוחד בחודשי הקיץ אז נמצאים הילדים ובני הנוער רוב שעות היום מחוץ לביתם וללא כל מסגרת."
אור ירוק הולכי כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד