א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בכיר רבני גור הפתיע

גדולי התורה הכריזו בעצרת הענק: הרכבת הקלה לא תעבור על פני בר אילן

עצרת ענק מתקיימת בשעה זו סמוך לרחוב בר אילן בבירה, שם השתתפו בכירי רבני העדה החרדית, אדמו"רים ומשפיעים לצד אלפי בני העדה החרדית ותושבי האזור. בכיר רבני גור הפתיע בהשתתפותו וב'אגודה' אומרים כי מדובר בלא פחות מדרמה: "מדובר אמירה ברורה" • תיעוד

גדולי התורה הכריזו בעצרת הענק: הרכבת הקלה לא תעבור על פני בר אילן
עצרת נגד הרכבת הקלה צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

בעצרת הענק הערב (רביעי) סמוך לציר בר אילן נגד הרכבת הקלה בירושלים, הפתיע בהשתתפותו, בכיר רבני גור בירושלים, הרה"צ רבי חיים בונם ש"ץ, לצד בכירי רבני העדה החרדית ואדמו"רי ירושלים, אלפי בני 'העדה החרדית' ותושבי האזור.

מדובר בלא פחות מדרמה ובתפנית משמעותית בעוצמת המאבק שמתנהל בשנה האחרונה נגד עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בנושא הרכבת הקלה. גורם ב'אגודת ישראל' אמר ל'בחדרי חרדים': "אם עד היום ניתן היה למצוא את פרסומי המאבק בעיתון המודיע, ומדובר באמירה ברורה כשלעצמה, הרי שכעת עם השתתפותו של בכיר רבני גור בירושלים, מדובר באמירה באותיות של קידוש לבנה על דעתה של חסידות גור, בנושא הרכבת הקלה".

לטענת הגורם, צפויות לכך משמעויות רבות, הן מבחינת התייחסות הנציגים החרדים בעיריית ירושלים, שציפו עד כה להתייחסות רשמית מממסד המיינסטרים החרדי, והן מצד חסידות גור שבתי המדרש שלה עומדים על ציר הרכבת הקלה, ומתברר הערב באופן בוהק שדעתה של החסידות בנושא - התנגדות נחרצת.

בעצרת בראשות גאב"ד העדה החרדית נשמעו נאומים תקיפים מפי גדולי המשפיעים בגנות הרכבת הקלה במתכונתה הנוכחית. גדולי התורה משמיעים את דרישתם הנחרצת מהרשויות, להתחשב בדרישות כלל התושבים באזור שעתידים להיפגע מהתכנית גם ברמה העירונית, כאשר על פי התכניות כיום – ייפגעו חייהם היומיומיים ברמה התחבורתית והתברואתית, וזאת למרות אלפי התנגדויות ששיגרו לעירייה ולמשרד החבורה בזמנו.

יצוין, כי על פי ההתנגדויות ששוגרו בשעתו, וכאמור נותרו ללא מענה וללא יחס מינימלי, ייפגע העורק הראשי (רחוב בר אילן) של השכונות החרדיות בירושלים באופן חסר תקדים, עם מעברה של הרכבת הקלה על פני רחוב בר אילן, כשעל פי התכניות יבוטלו מעברם של מאות קווי האוטובוסים של המגזר החרדי הבינעירוניים והעירוניים, ומלבד הפקקים העצומים הצפויים, ייפגע גם אורח החיים החרדי המשתמש באותם קווים חרדיים.

"דרישת גדולי התורה ליישם את התכנית המקורית של הרכבת הקלה קודם ששובשה, ולהעבירה מתחת לציר בר אילן במנהרה", כך לדברי גורמים עירוניים ומהעדה.

 

העדה החרדית הרכבת הקלה ירושלים, בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד