י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבצע מגן וישועה

הקהילה היהודית באומן ערוכה לפנות מאות משפחות

באומן השלימו היערכות לפינוי אפשרי לאזור בטוח יותר באם המלחמה מול רוסיה תסלים ותאיים על יושבי העיר. שלומי אלישע ל'בחדרי חרדים': "כל דקה דברים יכולים להשתנות, למזלנו אנחנו לא בערב ראש השנה"

הקהילה היהודית באומן ערוכה לפנות מאות משפחות
ההיערכות באומן צילום: ארגון הצלה אוקראינה

הושלמה היערכות של מבצע 'מגן וישועה' שעל ידי ארגון הצלה אוקראינה, בשיתוף כוחות הביטחון והחירום המקומיים, הכוחות ערוכים לפינוי מאות משפחות ישראליות באומן שבאוקראינה במידה והמצב יסלים.

הקהילה היהודית באומן גם לוקחת בחשבון שהמרחב האווירי יהיה סגור, והם יאלצו לפנות את כלל המשפחות היהודיות הישראליות לכיוון גבול פולין תחת אבטחה כבדה וצוות רפואי שילווה אותן לאורך כל המסע.

כמו כן בארגון הצלה אוקראינה שבראשות שלומי רזיליו, דאגו לקליטת המפונים הרבים אם חלילה הם יאלצו לעזוב. הארגון קורא לציבור השוהים באוקראינה, אם הם אזרחי ישראל, ובאפשרותם לעשות זאת, שיעשו את זה במיידי כפי שהורו במשרד החוץ ושגרירות ישראל באוקראינה, "חלון הזמן אוזל ואין לנהוג בשאננות".

שלומי אלישע, סמנכ"ל הצלה אוקראינה אומר ל'בחדרי חרדים' כי המצב כרגע "מתוח" ו"כל דקה דברים יכולים להשתנות, למזלנו אנחנו לא בערב ראש השנה, אלא יותר בערב פורים, אנחנו מתפללים שהכל יעבור בשלום ויהיה הסכם שלום בין שני הצדדים".

אומן מלחמת אוקראינה רוסיה רבי נחמן מברסלב ארגון הצלה פינוי תושבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד