כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בת לניצולי שואה

תלמידים ביצעו הצדעה נאצית למורה יהודייה

תלמידים ביצעו הצדעה נאצית בפני מורה יהודייה. באותו היום, ה-17 בפברואר, דווח גם כי כתובות נאצה אנטישמיות נמצאו בבית הספר, שבועות בלבד לאחר שתלמידים בבית ספר אחר בצפון יורק ביצעו הצדעה נאצית בפני חבר יהודי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

המשטרה ורשויות בתי הספר חוקרות תקרית שבה תלמידי חטיבת ביניים בטורונטו ביצעו הצדעה נאצית למורה שהיא בתם של ניצולי שואה. התקרית היא הפעם השלישית של ביצוע סמלי נאציזם בחטיבות הביניים בצפון יורק, בטורונטו, בשבועות האחרונים.

"אחת המורות שלנו לצרפתית, מורה יהודייה, יצאה מהחדר", כך אמרה ביום שלישי שרי שוורץ-מלץ, דוברת מועצת בתי הספר של מחוז טורונטו, ל-City News, כלי תקשורת מקומי. "כשהיא חזרה לחדר, כמה תלמידים הקיפו אותה וביצעו לה את ההצדעה של הייל היטלר. האירוע הספציפי הזה היה מלא בשנאה, מאוד פוגע, מאוד הרגיז את המורה שבמקרה היא יהודייה, והיא אפשרה לי לשתף שהיא גם ילדה של ניצולי שואה. אז זה משהו שפוגע לה בלב".

שוורץ-מלץ, היא יושבת ראש הוועדה למורשת יהודית של מועצת בית הספר, אמרה שיהיו "השלכות לתלמידים המעורבים", וכי יורחב חינוך לשואה. "זה הגיע. אנחנו מחויבים להעלות באופן יזום יותר חינוך לשואה בבתי הספר שלנו לחטיבת הביניים", אמרה. על פי הדיווח, שוורץ-מלץ אמרה שהמשטרה חוקרת, אך לא הוסיפה פרטים. שוורץ-מלץ אישרה כי מוקדם יותר החודש תלמידים בחטיבת ביניים אחרת בצפון יורק, בנו צלב קרס בכיתה בתקרית אחרת ובמקרה נוסף הצדיעו הצדעה נאצית לתלמיד יהודי.

מנהל חטיבת הביניים ג'ורג' ברציס, הודיע ​​להורים על התקרית במכתב. ברציס אמר שהיו מעורבים שלושה תלמידים. "זה מאוד מרגיז ולא מקובל", כתב. "אנחנו גאים מאוד בבית הספר שלנו כמקום מסביר פנים, בטוח ומכיל, וזה תמיד היה המסר שלנו לתלמידים. זה גם לא משקף את מי שאנחנו ומה אנחנו מייצגים כבית ספר וכקהילה, אנחנו נעבוד עם התלמידים כדי לטפל בעניין הזה, כדי להדגיש את המחויבות שלנו ליצירת סביבה בטוחה ומסבירת פנים לכולם".

הצדעה נאצית מועל יד מורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד