כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא מתכנן לגור בה

הסכום העצום ששילם המיליארדר עבור ארמון שרכש מנסיך קטארי

עסקת נדל"ן ענקית בפריז: מיליארדר צרפתי רכש ארמון מנסיך קטארי בסך מאות מיליוני דולרים | על פי הדיווח הוא אפילו לא מתכנן לגור בה 

הסכום העצום ששילם המיליארדר עבור ארמון שרכש מנסיך קטארי
אחוזה, אילוסטרציה צילום: pixsby

מיליארדר צרפתי הוציא 227 מיליון דולר עבור אחוזה שהוא אפילו לא מתכנן לגור בה. חאווייר נייל - מיליארדר שעשה את הונו מתקשורת ואחד האנשים העשירים בצרפת שהקים את ספקית האינטרנט הראשונה של צרפת בגיל 25, רכש אחוזה בפריז, הידועה גם בשם מלון למברט, מהנסיך עבדאללה בן ח'ליפה אל-ת'אני מקטאר, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג.

האחוזה שימשה כאחד ממגוריו הפרטיים של הנסיך והוא הזרים כ-147 מיליון דולר לשיפוץ הנכס ששטחו 43,000 רגל מרובע. השיפוצים האלה לא כללו את התוכניות של הנסיך לבנות חניון תת קרקעי לצי המפואר שלו.

אל-ת'אני רכש את המקום מהבנקאי הברון גיא דה רוטשילד תמורת 90 מיליון דולר ב-2007. מלון למברט מתוארך לשנת 1640. הוא תוכנן על ידי אחד האדריכלים האהובים ביותר של המלך לואי ה-14.

נייל הוא בין 25 האנשים העשירים ביותר בצרפת, הודה בעבר שהוא מרגל שפרץ לטלפון הנייד של הנשיא מיטראן ב-1986 כשלקח חלק בשירותי הביון הצרפתי. הוא בעלים משותף של העיתון לה מונד והאדם ה-21 העשיר בצרפת עם הון מוערך של 8 מיליארד אירו.

נייל סיפר בעבר כי הוא לא היה בשירות החשאי. אך "הייתי מעין עובד במשרה חלקית, הייתי אומר להם באופן קבוע מה אנחנו מוצאים, מה אנחנו רואים, בעולם הפריצות שלנו". שירות האבטחה הקים בשיתוף פעולה עם נייל, קבוצת האקרים המורכבת מאנשים צעירים ומבריקים אחרים שיוכלו לעזור להסביר להם את עולם אבטחת הסייבר בעידן שבו הטכנולוגיה עדיין הייתה חדשה לגמרי. מהלך שכלל כאמור פריצה לטלפון הנייד של הנשיא מיטראן ב-1986.

מיליארדר נסיך ארמון קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד