כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש של 72 שעות

הפסקת האש, כך על פי הדיווחים, תיכנס לתוקפה בשעה 1 בלילה • ישראל: לא נקיים מו"מ תחת אש; מחמאס לא התקבל אישור רשמי

ישראל יוצאת מעזה, פלאש90
ישראל יוצאת מעזה, פלאש90

בדרך להפסקת אש? גורם מדיני ישראלי אמר הערב (א') כי ישראל והפלסטינים הסכימו להפסקת אש של 72 שעות החל מ-1:00 בלילה. עם זאת, הוא ציין כי המשלחת הישראלית "לא תצטרף לשיחות בקהיר לפני שנראה שהפסקת האש מכובדת בשטח. לא נקיים משא ומתן כל עוד נמשך הירי". חמאס עדיין לא התייחס לדיווחים בדבר הסכמה על הפסקת אש.

מעט מוקדם יותר אמר גורם פלסטיני רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל והפלסטינים הגיעו להסכמה על הפסקת אש של 72 שעות, וייתכן שזו תיכנס לתוקפה בסביבות חצות הלילה.

"הישראלים והפלסטינים הסכימו להפסקת אש חדשה של 72 שעות כדי להתחיל במגעים רציניים לקראת הפסקת אש ארוכת טווח", אמר הגורם, המעורה בשיחות. לדבריו, המשלחת הישראלית תשוב לקהיר לפני חצות הלילה, ואפשר שהפסקת האש תיכנס לתוקף בשעה זו.

אחר הצהריים דווח כי חמאס הצליח להכניס לרצועת עזה מיליוני דולרים שלא הועברו בחודשיים האחרונים ואשר אפשרו לו לשלם את משכורותיהם של אנשיו – כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "סאווא".

לפי הדיווח, בשעות האחרונות הועברו לכל אנשי הזרוע הצבאית, עז א-דין אל-קסאם, כספי המשכורות של החודשיים האחרונים, ובשעות הקרובות ישולמו גם משכורותיהם של פקידי הממשלה (ממשלת חמאס לשעבר). טרם ברור כיצד הצליח הארגון להכניס סכום כסף כה גדול לרצועת עזה, ואם מדובר במהלך שנועד, בין היתר, לסלול את הדרך לקראת הפסקת אש.

סוגיית משכורותיהם של אנשי חמאס היוותה מוקד מחלוקת מרכזי מול פתח והייתה אחד הגורמים המרכזיים להסלמה האחרונה בדרום.
עזה מצרים חמאס הפסקת אש לחימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד