י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איזה פקס שלח ראש ישיבת פוניבז' לאדמו"ר מסאטמר?

האדמו"ר מסאטמר נוהג להותיר קושיה למדנית לתלמידי הישיבה הגדולה של החסידות בכל פעם שהוא יוצא למנוחה • מי טרחו להשיב על הקושיה מלבד תלמידי הישיבה?

איזה פקס שלח ראש ישיבת פוניבז' לאדמו"ר מסאטמר?

בחצר סאטמר הופתעו בימים האחרונים, כשגילו שכמה מגדולי ראשי הישיבות התייחסו לקושייתו של ראש הישיבה - האדמו"ר מסאטמר ושיגרו אליו את תשובתם.

האדמו"ר מסאטמאר משמש גם כראש הישיבה של הישיבה הגדולה של סאטמאר. מזה מספר שנים נוהג האדמו"ר בעת נסיעתו למנוחה בחורף ובקיץ, להותיר אחריו לתלמידים קושיה חזקה בסוגיה הנלמדת.

לרשותם של התלמידים, עומד מכשיר פקסימיליה, בו הם משגרים את תשובותיהם בנידון. האדמו"ר מקבל לידיו במקום הנופש את הדפים עם התשובות, ולעתים אף טורח ומשיב להם, בהפרכת התשובה או בהסכמה.

השנה החליטה הנהלת הישיבה, לקבץ לפונדק אחד את כל התשובות ששלחו הבחורים במשך ימי המנוחה, ולהוציאם לאור בחוברת מיוחדת, שבה לא פחות משלוש מאות תשובות נבחרות שנשלחו כדי ליישב את הקושיה האחרונה, מהחורף דנן.

משרפרפו התלמידים בקונטרס המהודר, נדהמו לגלות, כי לשולחן מערכת ההוצאה לאור הגיעו תשובות גם מידי רבנים מקומיים, ובנוסף גם הגאונים רבי ברוך דוב פוברסקי מראשי ישיבת פוניבז' ורבי מיכל זילבר ראש ישיבת זוועיהל, שנתקלו בקושיה זו, כאשר העלון 'קול התאחדותנו' של סאטמר, בו התפרסמה הקושיה, הגיע לידיהם. הרבנים נטלו מיד דף ועט, העלו את תשובתם על הכתב ומיהרו לשגר אותה למספר הפקס שהתנוסס בתחתית העלון.
הגרב''ד פוברסקי ר' מיכל זילבר האדמו''ר מסאטמר שאלה פקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד