כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המהדורה השבועית

לפני ואחרי: הזריקות שהשילו ממשקלו של דרעי

המהדורה השבועית עם כל הסיפורים של לייבל'ה: והשבוע - חשיפה: כל הפרטים סביב השלת המשקל הדרמטית של יו"ר ש"ס אריה דרעי • אמן הרגש שניצל מתאונה קשה • פרקליט הצמרת בחתונת המיליארדר דן גרטלר • וצמד הזמרים שלא פספס דף גמרא לפני העלייה לבמה

לפני ואחרי: הזריקות שהשילו ממשקלו של דרעי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

הפלישה הצפויה של רוסיה לאוקראינה הביאה את לייבל'ה לתובנה: אין לבחורי ישיבות מה לקחת צד במחלוקת בין פוטין לזלנסקי. "מקסימום" סינן לעצמו לייבל'ה, "אחרי שדונייצק תיחרב תקום חסידות על שמה". 

לייבל'ה זוכר לעצמו זכות ראשונים שכבר לפני כחודש הוא חשף שפוטין מתכנן לשבת בשבת פרשת שקלים במעז'יבוז ואכן נודע הדבר. 

שאיפת חייו של לייבל'ה היא להשיל ממשקלו בעזרת זריקות ההרזיה שנכנסו לפני שנה לחיינו וחוללו פלאים אצל השמנים ובעלי המשקל. לייבל'ה קיבל חיזוק לכך מיו"ר ש"ס אריה דרעי, הח"כ בעבר ועוזר פרלמנטרי בעתיד. אז אם ראיתם את אריה דרעי שמזיר עצמו מהיין בתקופה האחרונה וממעט לשבת במסיבות מרעים, תדעו כי הוא התמכר לזריקות הפופולריות וכבר השיל ממשקלו למעלה מ-10 ק"ג טבין ותקילין. 

מה שכן, לייבל'ה יודע לספר עוד, כי דרעי ממעט כאמור מלשבת בסעודות עקב הזריקה וגם יומולדת 63 נחגגה באופן צנוע עם בני המשפחה בלבד. לאור השינוי המהותי לייבל'ה ארגן תמונות של דרעי לפני ואחרי: לפני לא סוגר חליפה ואחרי החליפה נסגרת יופי יופי. טפו טפו. 

לייבל'ה פתח את השבוע בצער כששמע שסגן וממלא מקום ראשת העיר חיפה מיכי אלפר מטעם 'דגל התורה' חויב לשלם הוצאות משפט בסך של 1500 שקלים לשני חברות מועצת בעיריית חיפה- שרית גולן וסופי נקש, לאחר שהגיש כנגדן בקשה לדחיית חסינות בגין תביעת לשון הרע שהגיש נגדן. 

מי שנצפה עושה קניות בין דיון וסיור במירון הוא מוטל'ה קרליץ מהחינוך העצמאי ועוד שנצפה עורך את הקניות לבדו. 

ליד הכנסת לייבל'ה ראה בצהרי רביעי רכב שחונה כבר מהבוקר בכניסה לכנסת. אנשי הכנסת שביררו גילו שזהו רכבו של הנהג יצחק שפירא המועמד החליפי של גור, מסקרן לדעת מה הרב שפירא עושה בכנסת היום.

בכנסת ראה גם את חיים רבינוביץ מארח את איש העסקים דודי פרקש ממונסי שהגיע לדבר על ליבם של שרי הממשלה למנוע את הפגיעה בדת. פרקש ביקש להצטלם דווקא עם העיתונאי הוותיק שלום ירושלמי שכתב את הספר על הרבי מחב"ד.

 

השבוע הגיע לייבל'ה למרכז האירועים אווניו בקרית שדה התעופה בלוד לחתונת בנו של המיליארדר החרדי דן גרטלר תחילה ראה את גדולי אמרגני המוזיקה החסידית שלום וגשל, עוזר דרוק, ונטע לוין האגדי דנים על מצב המוזיקה החסידית העכשווית והלו"ז הצפוף. 

את פרקליט הצמרת בועז בן צור ראה לייבל'ה למרגלות האולם בשיחה חגיגית מתמיד. 

לייבל'ה הגיע גם השבוע לשמחת בית ויז'ניץ שנערכה בבורו פארק שם ראה את קמב"ץ החתונות של ויז'ניץ יוסי שרף, שגם בא להפיק את החתונה באולם החדש של בעלזא. 

במהלך החתונה הצליח לחמוק מהשומרים והסדרנים הממונים על הסדר בבמת הכבוד, שם למעלה הבחין לייבל'ה בר' פייביש מילר, מחזיק הרמקול הוותיק בחצר ויז'ניץ, מתכונן להכריז מספר הוראות דחופות למשתתפי השמחה. הרב מילר שהחזיק בחיקו מספר מסמכים הוציא בטעות את המסמך הרפואי המאשר שהוא שלילי מקורונה, דבר אשר יאפשר לו לטוס לקנדה שם טס אחרי החתונה.

בין שחרית לקבלת קהל ראה לייבל'ה את ה'הויז בחור' לבית ויז'ניץ יוסף שמעון שכטר האגדי משוחח עם העסקן לבית בעלזא שיעלה וינברגר שהגיע לשמחה משפחתית בניו יורק. 

גם הגבאי המפורסם והמכריז הנודע איצו רוזנברג הגיע לארה"ב ונצפה עובר על הרשימה של המברכים בחופה. 

מי שתיעד את השמחה היה הצלם אברומי ברגר חסיד ויז'ניץ בפני עצמו שהגיע עם ה'וויסע זאקן' ונתן הופעה מרשימה ותמונות מרשימות במיוחד. 

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את עורך 'משפחה' אריה ארליך ואביו המשפיע מתברכים מהרבי מויז'ניץ בשיא שמחת החתונה, לאחר שהיו גם באותו מטוס. 

אפרופו ארליך, בהילולא של זקן המשפיעים הגר"מ ובר זצ"ל ראה לייבל'ה את ארליך יושב כתלמיד לפני רבו ורושם את דברי התורה של הרבי מתולדות אהרן שהגיע לבית הכנסת העתיק החבד"י במאה שערים להשתתף בסעודת ההילולא. 

לייבל'ה חושף השבוע כי בליל שבת האחרון, פרשת כי תשא התקיים סימפוזיון מרתק במלון בלב העיר טבריה ל-100 בחורי ישיבות יתומים שהגיעו ביוזמת הארגון 'ממשיכים' של משפחת רוזנטל בבני ברק.

בסימפוזיון השתתפו המשגיח הגאון רבי נחום דיאמנט, וכן מקורביהם של גדולי ישראל מאיר פנחס, ואליהו ארנד. את הפאנל המרתק הנחה ארל'ה וינטרוב. במהלך הפאנל נחשפו כמה סיפורים מאחור הקלעים מהנהגתם של הגרג אדלשטיין והגר"ש כהן. כאשר סוגיית רפורמת הכשרות, ועדת הרבנים לענייני תקשורת והחינוך העצמאי עלו בדיון.

לייבל'ה ניסה להשיג הקלטה אך התברר שתלמידי הישיבות לא התחכמו עם היתרי שבת ועד כמה שידו של לייבל'ה משגת, אין הקלטה מהאירוע. במוצאי שבת ליווה את האירוע הדי ג'יי דודו בלוקה ששימח את המשתתפים מניגוני סעודת מלווה מלכא לתוך הלילה.

כידוע, לייבל'ה חובב עיצובים, והשבוע ראה לייבל'ה באירוע ליטאי עיצוב שם נכתב נא לשמור עד אחרי הסעודה והופרשו תרומות ומעשרות כדין, ובכך הליטאים ניצחו את החסידים שכותבים לשמור עד אחרי המצווה טאנץ וכמו תמיד הפירות נזללים תוך כדי השמחה. 

מנכ"ל המבשר משה פרוש נצפה השבוע בטיסה לליז'ענסק שוקד על תוכניות אירוע הענק לאשה החרדית מבית עיתון המבשר שיתקיים בבנייני האומה בחודש הקרוב.

מי שערך לחיים לרגל ההילולא לר' מיילך היה ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין שבמסדרונות העירייה ישב עם החבורה לזכרו של הרבי.

אמן הרגש של ארה"ב ולא רק, הבנש"ק דובי מייזלס ניצל בנס מתאונה קשה בשישי לפנות בוקר. בעת שחזר מאירוע, הרכב הלך טוטאלוס ודובי פינק בקידוש בשבת קודש בית מדרשו של אביו בויליאמסברג.

לייבל'ה גם הגיע למיאמי שם ראה את אמן הרגש מוטי שטיינמץ יושב עם אמרגנו רובי בנט ועוד אומנים במסעדת גריל האוס הכשרה למהדרין. 

לאחר הסעודה פגש שטיינמץ את הנגיד מויליאמסבורג ר' משה שמואל זופניק שהגיע למנוחה במקום. 

בבנק בויליאמבורג ראה לייבל'ה את הרה"צ אב"ד לימינוב עומד בתור כאחד האדם, לאחר שחזר ממסע בהונגריה ואוקראינה. 

את יונתן רזאל ועקיבא תורג'מן ראה לייבל'ה מספיקים עוד דף גמרא רגע לפני העלייה לבמה בהופעה בבנייני האומה.

ומי שעושים הפקות גם בשמים, הם דודי וובר מ'אקטיבר הפקות' ודודי מילר מלך התפאורה D.A.M שנצפו ממריאים השבוע לעוד הפקה בדרך. שווה לעקוב.

הקונדיטור יהושע כץ מבני ברק נצפה מתברך משר התורה הגר"ח קנייבסקי לרגל שמחת החלאק'ה לבנו. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

פגישה נדירה נערכה בראשון לציון, משה ברים מנהל המגזר החרדי במאוחדת הגיע לביקור אצל הינוקא, אשר קיבלו בכבוד וחיזק את ידיו על כל הפעילות למען הכלל והפרט. 

"הרוצה שיתקיימו נכסיו יטע בהן אדר": מנהל הקבוצה הפופולרית במגזר החרדי 'פילפוליטיקה' חיים אליעזר פונפדר מעתיר בתפילה בציון רבי ישעיילה קרעסטיר זי"ע, עבור כל חברי הקבוצה לפרנסה ולישועה. לשובע ולא לרזון! 

ראש העיר ירושלים משה ליאון הגיע השבוע לסיור 'בבית סנהדריה' עם בכירי הצוות המקצועי בעירייה וסיפר שגם בתו עוסקת ומסייעת לכאלה ילדים, והתבטא בחמימות רבה: 'גאוותה של ירושלים היא על בית שהוא מגדלור של עשייה חינוכית וחברתית כמו בית סנהדריה'.

לייבל'ה שמח בשמחתו של כתב השטח של 'בחדרי' יוסי ריינר והופתע לשמוע בבית משפחת אינדורסקי ב'ויקרא שמו בישראל' את השם הנפלא: יהונתן אור. לייבל'ה שמע כי ריינר נכנס לאדמו"ר מבעלזא לפני שבת לקבל את ברכתו.

הדינר של איגוד חניכי הישיבות שהתקיים בשבוע שעבר בבנייני האומה המשיך להכות השבוע גלים בזכות הסכום הפנומנלי שגייס עם למעלה 10 מיליון שקל.

לייבלה לא וויתר על אחורי הקלעים וקיבל לידיו את האסטרטגים של צ׳רידי אהליאב אבוטבול ומענדי וולוסוב בשיחה ערה עם האיש והאיגוד יהודה וייספיש.

את השמחה הגדולה בשבוע שעבר שפרצה בעולם החסידות עם אירוסיו של החתן החשוב בני נפחא מחסידות נדבורנה, לא היה ניתן להעביר מעל גבי המקלדת. המונים הגיעו להשתתף בשמחה הגדולה בקרית נדבורנה ובני היקר התברך מהרבי, במעונו נשברה הצלחת.

 

ולפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב לעורך הדין רוני פאלוך לרגל שמחת נישואי בתו עם הזמר מוישי וולס. בחתונה נצפו בין היתר נחמן בנשעיה, אברהם מנלה, ואבי אבוחצירא. 

ברכת מזל טוב ליחזקאל רוטר, מראשי הנהלת מוסדות סאטמר בני ברק, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחתן החשוב אריאל גרוסברד, נאמן ביתו של המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין, לרגל שמחת אירוסיו הקרוב, עם בתו של מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן קמ"ח. לייבל'ה קפץ לאגסי בהר נוף לאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לבעל מנגן הנודע שרוליק קלצקין לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליו"ר המועצה הדתית ברכסים שלמה הומינר לרגל שמחת נישואי בנו בשעה טובה ומוצלחת. בחתונה ראה לייבל'ה את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי ובכירי דגל התורה. 

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס בבאר שבע עופר כרדי לרגל שמחת הולדת נכדו.

מזל טוב לדוד בוקובזה עוזר סגן ומ"מ ר"ע י-ם צביקה כהן, לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאושי שלומוביץ יו"ר הצלה לרגל שמחת ארוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ראש העיר ירושלים משה ליאון כובד השבוע בקריאת השם במהלך שמחת הברית לעדי, בנה של שרי הדוברת האישית והמיתולוגית.

מרבני העיר ועד ראש העיר, כל המי ומי נצפו בשמחת ה'וואך נאכט' לבן איש העשייה עוזר ראש העיר יענקי ברנשטיין, שנראה אנרגטי כמו תמיד בשמחה שנערכה בליל שישי האחרון בעיר. 

למחרת ראה לייבל'ה את אבי הבן מתברך ממורו ורבו האדמו"ר מפינסק קרלין לאחר הברית.

ברכת מזל טוב למאיר דייטש ממסעדת דייטש, לרגל שמחת נישואי בתו, לייבל'ה חובב השניצלים של דייטש לא הספיק להגיע בחתונה בירושלים, ולייבל'ה שולח מזל טוב. בליל שישי האחרון חגגו שבע ברכות במסעדת 'צלילי האש' עד השעות הקטנות של הלילה.

ברכת מזל טוב לבחור החשוב מרדכי שלמה אפטר מחסידות סקווירא בארה"ב, לרגל אירוסיו בשעה טובה. השמחה הגדולה שפרצה בחסידות עם אירוסיו הייתה גדולה מאוד. לייבל'ה שמח שהאירוסין היו בארץ והגיע לאחל מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד