כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מארבע יוצאת אחת

משרד הבריאות פרסם: מי היא קופת החולים הכי מהירה?

שינוי כללי המשחק: חווית השירות של לקוחות מאוחדת לצד צמצום זמני ההמתנה והמהפך ההיברידי שעברה, הובילה אותה להיות חלוצה ומובילה בזמני ההמתנה המקוצרים • רוצים להצטרף למהפכה? השאירו פרטים בסוף הכתבה

משרד הבריאות פרסם: מי היא קופת החולים הכי מהירה?
קופת חולים יעילה צילום: Flash90

זמני ההמתנה לרופאים יכולים להיות בלתי נסבלים לפעמים, ואם יש משהו שאסור למשוך עמו את הזמן יותר מדי, זה הבריאות של הגוף שלנו. למי מאתנו זה לא קרה? אתם לא מרגישים טוב וחושבים ללכת לרופא/ה מומחה לבדוק מה המצב.

אתם נכנסים לאתר או מתקשרים טלפונית לקופה שלכם בשביל לקבוע התור, אך אז חושכות עיניכם – הנכם צריכים להמתין חודשים שלמים בשביל לראות את הרופא/ה. זהו זמן יקר, יקר מפז, בו אתם לא מקבלים את הטיפול הראוי עבורכם.

ואם את עצמכם הזנחתם, מה תגידו לילדים שלכם? הרי איך תסבירו לפעוט הקטן שהוא לא יכול לראות רופא/ה כשכואב לו כי הזמינות לתור ברפואת הילדים ארוכה ומייגעת. כיצד תאמרו לילדה קטנה הסובלת מבעיות תקשורת שהקלינאית שאותה היא חייבת לפגוש לצורך טיפול פנויה רק בעוד מספר חודשים?

עידן חדש של שירות ברפואה הישראלית

לעומת קופות החולים האחרות בישראל, מאוחדת החליטה לשנות את כללי המשחק. חווית השירות של לקוחות מאוחדת לצד צמצום זמני ההמתנה והמהפך ההיברידי שעברה, הובילה אותה להיות חלוצה ומובילה בזמני ההמתנה המקוצרים.

כחלק מהרפורמה בהתפתחות הילד, משרד הבריאות בדק ומצא מה הם זמני ההמתנה הממוצעים בכל קופה וקופה בישראל והגיע למסקנה שמאוחדת מובילה בפער גדול על פני הקופות האחרות.

עבור רופא מומחה למשל, לקוחות מאוחדת ימתינו בממוצע 1.1 חודשים (זמן המתנה מפתיחת תיק עד לאבחון) לעומת 2.1 חודשים בלאומית, 2.3 בכללית ו-2.5 במכבי.

וזה לא נגמר רק ברופאים מומחים, אלא גם בשירותים חשובים נוספים. לדוגמה, קלינאי תקשורת. לקוחות מאוחדת ימתינו את הזמן הנמוך ביותר עד לטיפול (אחרי פתיחת תיק ואחרי אבחון ראשון) –  2.3 חודשים בלבד למול 3.1 חודשים בלאומית, 4.2 חודשים בכללית ו-3.6 חודשים במכבי. גם בהמתנה לפסיכולוגים התפתחותיים ועובדים סוציאליים לקוחות מאוחדת יקבלו תור הרבה יותר מהר מהקופות האחרות.

ואם לא השתכנעתם עד עכשיו, שימו לב לנתונים הבאים. להלן שיעור הממתינים לאבחון מעל 90 יום (!): לרופא מומחה במאוחדת רק 5% קיבלו אבחון לאחר שלושה חודשים, לעומת 15% בלאומית, 22% בכללית ו-41% במכבי – בלתי נתפס.

גם בקלינאי וקלינאיות תקשורת הסטטוס קוו נשמר. במאוחדת רק 4% מהלקוחות קיבלו תור לאבחון אחרי 90 יום, כאשר בלאומית הנתון עומד על 14%, בכללית על 12% ובמכבי על 25%.

אם אכפת לכם מהבריאות של ילדכם וכמובן של עצמכם, השאירו פרטיכם בטופס מטה ותוכלו לקבל מידע נוסף אודות השירותים המיוחדים והמהירים שתקבלו במאוחדת. מגיע למשפחה שלך את הטוב ביותר.

*הנתונים על פי מחקר "הרפורמה בהתפתחות הילד – פרסום זמני המתנה ממוצעים" של משרד הבריאות אשר פורסם במרץ 2021.

זמן המתנה מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד