א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
אירופה תחת אש

מלחמת תודעה: אוקראינה ורוסיה משוות זו את זו לנאצים

לאחר שהחלה הפלישה הרוסית המאסיבית לתוך אוקראינה, החלו מתקפות הדדיות בין המנהיגים. נשיא אוקראינה השווה את התוקפנות הרוסית לזו הנאצית במאה הקודמת, דובר הקרמלין הגיב ואמר כי רוסיה מנקה את אוקראינה מנאצים

מלחמת תודעה: אוקראינה ורוסיה משוות זו את זו לנאצים
קריקטורה אוקראינית נגד פוטין צילום: אתר ממשלת אוקראינה

לצד הלוחמה המעשית בשה הקרה שהחל הבוקר (חמישי) ביתר שאת עם פלישה רוסית בשלוש חזיתות במקביל, קיימת גם לוחמה על דעת הקהל העולמי. נשיא אוקראינה היהודי וולודימיר זלנסקי משווה את התוקפנות של פוטין לזו של היטלר והשלטון הנאצי, פוטין מצידו לא טומן את ידו בצלחת ואומר כי הוא מנקה את אוקראינה מנאצים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר מוקדם יותר היום בנאום לאומה כי "רוסיה תקפה בצורה שפלה את המדינה שלנו, כמו שעשתה גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה". לדבריו, "נגרם לנו נזק, אבל מה שהאויב הולך לספוג הרבה יותר גדול. הם הגיעו למדינה שלנו, לאדמה שלנו"

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הגיב לו בהצהרה לתקשורת שנשא לאחר מכן ואמר תחילה כי פוטין הוא זה שיחליט "כמה זמן יימשך המבצע הצבאי של רוסיה" באוקראינה, בהתבסס "בהתקדמות ובמטרות שיושגו". פסקוב הבהיר כי רוסיה תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי "להבטיח תגובת שוק רגשית קצרה ככל האפשר", ואמר כי רוסיה פועלת "לנקות את אוקראינה מהנאצים". לצורך כך הם מנסים להפיל את השלטון האוקראיני.

אוקראינה ולדימיר זלנסקי רוסיה פוטין נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד