ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
להקדיש את השבת הקרובה

רבה הראשי של רוסיה: התפללו לשלום ורגיעה

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר בקריאה להקדיש את השבת הקרובה לתפילות מתוך אחדות. במקביל פעילות מוגברת בכל הקהילות ובתי הכנסת ברוסיה

רבה הראשי של רוסיה: התפללו לשלום ורגיעה
הגאון רבי בערל לאזאר צילום: לוי נאזרוב

בשל המצב הביטחוני בין רוסיה ואוקראינה, פנה רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר בקריאה נרגשת לכל יהודי המדינה, לנצל את יום השבת הקרובה להוספה בתפילות למען שלום האזרחים ויהודי כל הקהילות, מתוך אהבת ישראל והגברת הסיוע לנזקקים, קשישים וגלמודים, ובתפילה מיוחדת לקב"ה שיפרוש סוכת שלומו על העולם כולו. 

"שלום הוא אחד משמותיו של הקב"ה, ואליו אנו מתפללים בכל יום שייתן שלום בין אדם לחברו ובין העמים השונים, וזה גם רצונו, שנעשה כל מה שבכוחנו למען חיים של שלום בין כולם" - נכתב באגרת המיוחדת של הרב הראשי.

בהמשך הקריאה הוא כותב: "אנו קוראים להתפלל כי דם לא יישפך חלילה, וכמובן לספק כל תמיכה למי שעכשיו קשה לו במיוחד, ובהם אלו שנאלצו לעזוב את בתיהם, הזקוקים כעת לעזרה גשמית לצד סיוע נפשי. נפתח כולנו את ליבנו, מתוך בטחון ואמונה, ונזכה בעזרת השם לרוגע ושלווה". 

בעקבות פנייה זו, הגבירו מאות הקהילות היהודיות בכל ערי רוסיה, את הפעילות היהודית, בהוספת שיעורי תורה, מנייני תפילות ותהלים, ולשבת זו הוזמנו יהודי הערים להגיע בהמוניהם לבתי הכנסת, מתוך רגשי הזדהות ושותפות עם אחינו בית ישראל בכל אתר ואתר. 

מרכזי החסד הפזורים ברחבי רוסיה, הקדימו את חלוקת סלי המזון המיוחדים שהוכנו לחג הפורים, ונשלחים כבר בימים אלו לכל נזקק וגלמוד.

הרב בערל לאזאר רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד