כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שעות גורליות לממשל בקייב

נשיא חדש: התוכנית הדרמטית של רוסיה לאוקראינה

מלחמת רוסיה-אוקראינה: באוקראינה מעריכים - קייב צפויה להיות מוקפת בכוחות רוסיים עד הבוקר, ללא חשמל וללא הכנסת מזון נוסף. חברי הפרלמנט ייעצרו והנשיא הפרו רוסי לשעבר, ויקטור ינוקוביץ', ינהל את העניינים 'עד הבחירות'

נשיא חדש: התוכנית הדרמטית של רוסיה לאוקראינה
נשיא רוסיה פוטין צילום: דוברות הקרמלין

היעד הבא של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא לכבוש את קייב, עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של אוקראינה. על פי גורמים באוקראינה, קייב צפויה להיות מוקפת בכוחות רוסיים עד הבוקר - ללא חשמל וללא הכנסת מזון נוסף.

על פי הערכת אותם גורמים, שצוטטו על ידי עמיחי שטיין, עם השתלטות רוסיה על עיר הבירה - הכוחות מתכוונים לכלוא חברי פרלמנט אוקראינים.

הצעד הבא, הדרמטי ביותר, הוא למנות נשיא זמני מטעם רוסיה. לטענתם, רוסיה תמנה את הפוליטיקאי הפרו רוסי ויקטור ינוקוביץ', שכיהן כנשיא אוקראינה מפברואר 2010 עד הדחתו בפברואר 2014, אז נמלט לרוסיה שם קיבל מקלט מדיני.

בידה והתוכנית הרוסית תצליח - ינוקוביץ' ינהל את העניינים באוקראינה 'עד הבחירות', ויעבוד לפי האינטרסים הרוסים.

על פי הדיווח, הדרישות של רוסיה הן להכיר בסיפוח של חצי האי קרים, הכרה בעצמאות המחוזות הבדלנים, פירוז מלא וביטל ההכרה בכנסייה האורתודוכסית של אוקראינה.

בתוך כך, ‏הרוסים מתמקדים כעת בקייב, בה נשמעים בשעה האחרונה עוד אזעקות ופיצוצים. על פי הדיווחים, כוחות מוטסים רוסים השתלטו על נמל התעופה אנטונוב המשמש את חיל האוויר המקומי, ונמצא במרחק של פחות מ 50 ק"מ ממרכז קייב. במקום עדיין מתנהלים קרבות כשהכוחות האוקראינים מנסים להשתלט על המקום מחדש.

מלחמת אוקראינה רוסיה פלישה ויקטור ינוקוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד