ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הפגנות מול שגרירויות רוסיה

אוקראינה: "מי שישתוק ולא יתמוך, הדם על הידיים שלו"

"כל מי שמפקפק כעת אם יש לנתק את רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית SWIFT, חייב להבין שדמם של גברים, נשים וילדים אוקראינים חפים מפשע יהיה גם על ידיהם". כך שר החוץ האוקראיני לעולם שעומד מנגד מול התוקפנות הרוסית | הפגנות מול שגרירויות רוסיה בעולם

אוקראינה: "מי שישתוק ולא יתמוך, הדם על הידיים שלו"
חיילים אוקראינים, אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה מטיל אחריות במידה רבה גם על אומות העולם שעומדות מנגד ולא מצטרפות למאבק בפלישתה של רוסיה. בהצהרה שנשא הערב, אמר: "אני לא אהיה דיפלומטי בעניין הזה. כל מי שמפקפק כעת אם יש לנתק את רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית SWIFT, חייב להבין שדמם של גברים, נשים וילדים אוקראינים חפים מפשע יהיה גם על ידיהם" הוא קרא לעולם לנתק את רוסיה ממערכת הבנקאות העולמית.

שר התשתיות הלאומיות של אוקראינה, וולודימיר אומיליאן, אומר כי התור להתגייס להגנה ולקבל נשק צובר תאוצה, "בכל נקודה מגיעים מאות אנשים, מצעירים ועד מבוגרים, ואנשים לא מפסיקים להירשם, תודה לכם, אוקראינים". הוא הוסיף כי "אם 10% מאיתנו יקחו תת מקלע - נשלח מכאן את הרוסים לקרמלין".

בנוסף, משטרת אוקראינה הודיעה לאזרחים: "אם אתם רואים איפשהו על הכביש סימון +, יש צורך לכסותו מיד עם עפר, זהו סימן לנחיתה לכוחות רוסיים, ולאחר מכן לדווח על המיקום למשטרה".



בתוך כך, מפגינים יצאו לרחובות לונדון, טוקיו, פריז וערים רבות אחרות כולל תל אביב כדי למחות על פלישת רוסיה לאוקראינה. זמן קצר לאחר שהתפרסמו החדשות על המתקפה הרוסית נגד אוקראינה, התאספו מפגינים מחוץ לשגרירויות רוסיה ונקודות ציון אחרות במקומות רבים בעולם.

אנשים הניפו דגלי אוקראינה בצבע צהוב-כחול וקראו קריאות פרו-אוקראיניות בעצרות ביום חמישי. רבים מהמפגינים, כולל אזרחים אוקראינים, הרימו כרזות עם הקריאות "אוקראינה תתנגדי" ו"תגידו לא לפוטין".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השווה הבוקר את פלישת רוסיה למדינה לתהליכים צבאיים שביצעה גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה.

"רוסיה תקפה את אוקראינה בצורה פחדנית ואובדנית כמו שעשתה גרמניה הנאצית במהלך מלחמת העולם השנייה", אמר בתדרוך לתקשורת במהלכו קרא לאוקראינים "לצאת" ו"להפגין נגד המלחמה הזו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד