ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מיליוני שקלים מתגלגלים משנה לשנה

מיקי לוי חתם על העברות וגילה את עלות השכר של ברקת

שני מיליון ש"ח של ניר ברקת: זה הסכום שמופיע בסעיף המתייחס ל"שכר חבר כנסת המסרב לקבל את שכרו", שבתוך הבקשה החתומה להעברות תקציביות מתקציב הכנסת של שנת 2021 לשנת 2022

מיקי לוי חתם על העברות וגילה את עלות השכר של ברקת
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עלות השכר המצטבר של ח"כ ניר ברקת מ'הליכוד' עומד על מיליון ו-960 אלף שקל שנותרו נטולי שימוש, עקב סירובו של ברקת להעביר לכנסת את פרטיו לצורך ביצוע התשלום.

סוגיית שכרו של ברקת עולה שוב לכותרות על רקע חתימתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי על בקשה להעברות תקציביות מתקציב הכנסת של שנת 2021 לשנת 2022.

על פי הדיווח ב'גלובס', בתוך העברה של למעלה ממאתיים מיליון שקל נמצא סעיף המתייחס ל"שכר חבר כנסת המסרב לקבל את שכרו" - ח"כ ניר ברקת מ'הליכוד'. הסעיף מצביע על מיליון ו-960 אלף שקל שנותרו נטולי שימוש בעלות השכר של ברקת ואותם מבקשת הכנסת להעביר לתקציבה בשנה הנוכחית. מדובר ככל הנראה בעלות שכרו המצטבר של ברקת מאז נבחר לראשונה לכנסת ב-2019.

בדיווח צוין כי בכנסת מתחו ביקורת על דרך הפעולה של ברקת ואמרו כי הוא הופך אותם לעבריינים בשל העובדה שהכסף מתגלגל משנה לשנה ללא שימוש.

התנהלותו של ברקת כבר עוררה סערה מספר פעמים. ב-2019, ברקת פנה לחשב הכנסת וביקש להשתכר בשקל אחד לשנה בלבד - כפי שהשתכר גם בתפקידו כראש עיריית ירושלים. אולם בכנסת דחו את בקשתו, היות והחוק מחייב את נבחרי הציבור לקבל שכר הולם כדי למנוע מהם להיות תלויים בגורמים אינטרסנטים.

בשנת 2020, דוברו של ברקת אישר לעיתונאי כי ה'בוס' שלו לא מקבל אפילו שקל אחד מהכנסת, ולמעשה כחבר בית המחוקקים הוא עובר על החוק שמחייב כל ח"כ מכהן לקחת שכר - "חובה על חבר הכנסת לקבל את שכרו" (לשון החוק).

ברקת הגיב אז לפרסום: "זה הזוי בעיני שאני צריך להיאבק מול מנגנון הכנסת על מנת לחסוך לציבור מיליוני שקלים. כפי שאנחנו מחנכים את ילדינו לערך ההתנדבות אני שמח שזכיתי לשרת את הציבור בשקל לשנה, ויתרתי על קבלת רכב שרד ואני טס לכל נסיעותיי הרשמיות לחו"ל על חשבוני הפרטי ולא דרשתי מאף אדם שום דבר למען עצמי".

"כך עשיתי כראש עיר במשך עשור, כך אני עושה כעת כחבר כנסת וכך אעשב בעתיד בכל תפקיד ציבורי שאבחר אליו. אני תקווה שהשכל הישר ינצח", סיכם ברקת.

בשנת 2020 ניסה ברקת לחוקק חוק שיאפשר לנבחר ציבור לוותר על שכרו אך חקיקתו נעצרה והחוק לא נכנס לתוקף. בדצמבר 2021 ניסה ח"כ דודי אמסלם לחוקק חוק אחר הנוגע בהונו של ברקת כדי להגביל מימון עצמי של נבחרי ציבור. החוק עבר בקריאה טרומית, אך טרם הגיע לדיון באחת מוועדות הכנסת.

יצוין כי ברקת אינו מעוניין ליטול שכר על חברותו בכנסת היות ולא חסר לו כסף ולא לשם כך נכנס לפוליטיקה. ברקת למעשה הינו הפוליטיקאי הראשון בהיסטוריה הפוליטית הישראלית שנושא בתואר 'מיליארדר' בשל הונו העצום הנאמד במעל מיליארד שקלים.

משכורת ניר ברקת מיקי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד