כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בני-ברק החליטה לאכוף: סוגרים עסקים מ-11 בלילה

עיריית בני-ברק החלה לאכוף סגירת עסקים לקראת חצות הלילה, והתושבים זועמים: "לאחר סיום השיעור היומי שלי, עלי לנסוע לאזור חילוני על מנת לקנות משהו לאכול?"

בני-ברק החליטה לאכוף: סוגרים עסקים מ-11 בלילה



בימים האחרונים, בעלי עסקים בעיר בני ברק, שאינם סוגרים את החנויות עד לשעה 23:00, סופגים קנסות מפקחי העירייה, שהחליטו לאכוף את חוק העזר העירוני גם בפאתי העיר, במקומות שעד כה היו פתוחים עד לשעות הקטנות של הלילה.

עד היום, חלק מהחנויות לממכר מזון בבני ברק, היו נשארות פתוחות עד לחצות הלילה. העסקים ברחוב ז'בוטינסקי ובגבול רמת גן היו נשארים פתוחים אף עד לשעות מאוחרת יותר.

לאחרונה החלו פקחי העירייה לאכוף את חוק העזר, וקנסו בעלי עסקים לאחר השעה 23:00.

תושבי העיר הרגילים לצאת בשעות הלילה לטעום דבר מה, התפלאו לראות כי פקחים בליווי שוטרים סגרו את העסקים.

אמש, הגיעו הפקחים לתחנת הדלק בכביש גהה, ביציאה מהעיר בני ברק, ובסיוע שוטרים סגרו את הקיוסק והחנויות הממוקמות במתחם, ואף את החנות yellow.

בעקבות כך, תושבים רבים הביעו זעם, והתלוננו על כך. "לאחר סיום השיעור היומי שלי בבית הכנסת, אני צריך לנסוע לאזור חילוני על מנת לקנות משהו לאכול?" שואל מאיר ד. תושב העיר.

"אברכים רבים מתושבי העיר, רגילים לצאת בלילה לאחר סיום עניניהם עם בני משפחתם, ועתה אלצו לנדוד לערים הסמוכות", אמר אחד האברכים בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר בתגובה: "עיריית בני ברק פועלת בנושא סגירת מסעדות ובתי קפה לאחר השעה 11 בלילה, בהתאם לחוק עזר - פתיחת עסקים וסגירתם, שנתקבל לפני 11 שנים ע"י מועצת העירייה ואושר ע"י משרדי הפנים והמשפטים".

בד בבד, גם הודיע הרב אברהם רובינשטיין, ראש העירייה כי בימי חמישי בלילה, תותר פתיחת עסקים אלו עד השעה 12 בלילה, לצורך קניות לשבת.

הדובר הבהיר, כי העירייה לא המציאה לעצמה חידושים בתחום זה, אלא רק אוכפת במלואו את חוק העזר, כפי שהוא נאכף במשך זמן ניכר. ההחלטה, בשעתו, לסגור מסעדות ובתי קפה בשעות 11 בלילה- עד 6 בבוקר, נתקבלה, פה אחד, ע"י כל חברי מועצת העירייה.

"ההחלטה לפעול בנושא לא צצה במוחם של עסקנים ופוליטיקאים, כפי שנטען בידי גורמים אינטרסנטיים, אלא כפי שצויין זהו חוק עירוני, שאושר במשרדים הממשלתיים, ובהתאם לברכתם של גדולי ישראל שליט"א, הרואים בחוק זה משום תקנה ברוכה ורבת משמעות לעיר התורה והחסידות, שצביונה ואורח-חיי תושביה ידועים לכל ביחודיותם התורתית, וזאת בהתאם לרצונם של מייסדיה ובוניה, ורבניה וראשיה שמחים בכך".

עם זאת, לקראת חג הפסח, בשל הגעת המוני קונים לחנויות השונות, תקל העירייה בכל נושא סגירת החנויות לסוגיהן עד לאחר החג.

פקחי עיריית בני ברק הלילה בשעה 23:00 ברחוב הרב שך בעיר; צילום: אלי שלזינגר

עירייה אכיפה לילה זבוטינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד