א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בזכות גורם ההפתעה

אבדות כבדות: מהלומת המחץ של הרוסים שיתקה את הצבא האוקראיני

המתקפה הרוסית על אוקראינה כללה מכת אש של אלפי טילי שיוט וטילים בליסטיים; הפצצות של מטוסי קרב בלב אוקראינה ובגבול רוסיה; הערכות: 40% מהצבא האוקראיני חדל מלתפקד באופן מלא תוך יממה. כך הפתיעו הרוסים את האוקראינים והעולם במתקפת בזק היסטורית

אבדות כבדות: מהלומת המחץ של הרוסים שיתקה את הצבא האוקראיני
חיילים רוסים בפעולה צילום: משרד ההגנה הרוסי

מהלומת הפתיחה שהנחיתו הכוחות הרוסים החל משעות הבוקר (חמישי) על השכנה אוקראינה, הפתיעה את העולם כולו בעוצמתה. הרוסים לא היססו ובתוכנית סדורה פצחו במתקפה מתוזמרת בשלוש חזיתות במקביל. במהלך היום התבהר כי לא מדובר על מלחמה מוגבלת לערים האוקראיניות שגובלות עם רוסיה, אלא המטרה הייתה ונותרה: קייב. 

הכתב הצבאי של 'חדשות 12' ניר דבורי מסכם את היממה הראשונה ללחימה העזה באוקראינה, במערכה שתפסה את הצבא האוקראיני לא מוכן, הרבה בזכות גורם ההפתעה שהשיגו הרוסים, זאת למרות ההתרעות המקדימות מצד נשיא ארה"ב ביידן, שהבהיר כי רוסיה מתכננת מערכה עוצמתית.

המתקפה הרוסית על אוקראינה כללה מכת אש של אלפי טילי שיט וטילים בליסטיים; הפצצות של מטוסי קרב בלב אוקראינה ובגבול רוסיה; מטחים של אלפי רקטות ופגזי תותחים שנורו לעבר הכוחות של הצבא האוקראיני, צעד שהוביל לאבדות כבדות על פי הדיווחים מהחזית ואף לערעור יכולת הפעולה של צבא אוקראינה. לפי הערכות המתקפה הרוסית הובילה לחוסר יכולת בתפקוד של 40% מהצבא האוקראיני.

המטרות אותן תקפו הרוסים היו בעיקר צבאיות וכללו השמדה של עיקר מערך ההגנה האווירי המקומי מה שמאפשר חופש פעולה למטוסים הרוסים באזור. כמו"כ הותקפו מחנות צבאיים, מחסני נשק, תחנות כוח ומסופי דלק, שדות תעופה, נמלים ומפקדות.

כעת נותר לראות כמה זמן יכול הצבא האוקראיני הנחות בכוחו, להחזיק מעמד מול הדוב הרוסי שהתנפל על גבולותיו בסערה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פלש הבוקר לאוקראינה ופתח במלחמה כוללת בשלוש חזיתות במקביל. גבול אוקראינה-רוסיה במזרח, בלארוס בצפון וחצי האי קרים בדרום. זוהי פלישה כוללת מהאוויר, הים והיבשה, במה שכבר נכנס להיסטוריה כמתקפה הגדולה ביותר של מדינה אחת נגד אחרת באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

 

רוסיה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד