י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הסתיים עידן בונצואלה • הוגו צ'אבס מת

הוגו צ'אבס, נשיאה הסוציאליסטי של ונצואלה, מת בגיל 58, לאחר שחלה בסרטן • היה עויין לארצות הברית ומיודד עם איראן • ניתק לאחר מבצע עופרת יצוקה את היחסים עם ישראל

הוגו צאבס. צילום: ארכיון
הוגו צאבס. צילום: ארכיון

הוגו צ'אבס, נשיא ונצואלה, הלך היום (ג') לעולמו בגיל 58.

בשנים האחרונות חלה צ'אבס במחלת הסרטן, והוא אף לא הגיע לטקס ההשבעה בתחילת החודש, לאחר שנבחר לנשיא בפעם השלישית ברציפות בחודש אוקטובר האחרון.

צ'אבס נולד בעיירה קטנה בדרום מערב המדינה. הוא היה השני מבין שישה אחים, כולם בנים. להוריו, שניהם מורים, לא היה מספיק כסף כדי לפרנס את ילדיהם ולכן הוגו התגורר בבית סבתו רוזה.
הוא התגגיס לצבא וב-4 בפברואר 1992 ניסה צ'אבס יחד עם קצינים נוספים בצבא לבצע הפיכה צבאית במדינה, אבל התוכנית נכשלה

צ'אבס ישב בכלא כשנתיים עד שבוטלו האשמות נגדו. לאחר שחרורו הוא הקים מפלגה חדשה ובבחירות לנשיאות שנערכו בדצמבר 1999 הוא זכה ב-56% מקולות הבוחרים ונבחר לנשיא.

צ'אבס הבטיח לשם קץ לעשרות שנים של שחיתות שלטונית על ידי אימוץ מודל סוציאליסטי קיצוני, המבוסס על זה שהנהיג ידידו הקרוב פידל קסטרו בקובה.

בבחירות שהתקיימו בשנת 2006 הוא זכה ב-63% מקולות הבוחרים. שנה לאחר שנבחר לכהונה שנייה הוא ביקש לשנות את החוק במדינה, כדי לאפשר לו להתמודד לקדנציה שלישית.

באוקטובר 2012 הוא נבחר לתפקיד פעם נוספת, לאחר שגבר על מנהיג האופוזיציה

צ'אבס היה בקשר הדוק עם איראן. הוא רבות נגד ישראל. במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה בדצמבר 2008 ובינואר 2009, הכריז צ'אבס על ניתוק היחסים עם ישראל.
ונצואלה סרטן ארה''ב ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד