כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צבא ארה"ב לא יילחם

ביידן מתייחס: "פוטין הוא התוקפן, יישא בתוצאות"

נשיא ארצות הברית מתייחס הערב לראשונה מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה ותקף באופן קשה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והודיע על חבילת סנקציות חדשה וקשה כלפי הרוסים | הוא הבהיר כי ארצו לא תעניק סיוע צבאי וכוחותיו לא יתערבו במלחמה

ביידן מתייחס: "פוטין הוא התוקפן, יישא בתוצאות"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

שעות לאחר שצבא רוסיה פלש לשטח אוקראינה כולל לאזור הבירה קייב מצפון, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הערב (חמישי) נאום בבית הלבן שבו התייחס לראשונה בקולו לפלישה: "הצבא הרוסי החל בהתקפה ברוטלית על העם האוקראיני ללא כל פרובוקציה, ללא הצדקה וללא צורך", אמר ביידן.

"פוטין הוא התוקפן, פוטין בחר במלחמה", אמר הנשיא האמריקאי. "רוסיה תישא בתוצאות". ביידן הסביר כי "במשך שבועות הזהרנו שזה יקרה. ועכשיו זה מתגלגל בצורה גדולה כפי שצפינו". הוא כינה את התוקפנות הרוסית "הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי וניסיון ליצור באופן חד-צדדי שתי רפובליקות על אדמה ריבונית אוקראינית", הנשיא אף הגדיר את המצב באוקראינה "כרגע מסוכן לכל אירופה ולחופש העולם כולו".

ביידן אף הודיע על חבילת סנקציות חדשה וקשה נגד הרוסים, וכי הסנקציות יתמקדו בארבעה בנקים רוסים נוספים שלא נכללו במנה הראשונה של הסנקציות, כולל VTB, הבנק השני בגודלו במדינה. "זה יטיל עלויות קשות על הכלכלה הרוסית הן באופן מיידי והן לאורך זמן". תכננו בכוונה את הסנקציות הללו כדי למקסם את ההשפעה ארוכת הטווח על רוסיה וכדי למזער את ההשפעה על ארה"ב ובעלות בריתנו", אמר ביידן על הסנקציות החדשות.

ארצות הברית לא עושה זאת לבד, אמר, והוסיף כי 27 חברות האיחוד האירופי וחברות ה-G7 ישתתפו בסנקציות הללו. בין הסנקציות הגבלת יכולתה של רוסיה לעשות עסקים בדולרים, אירו, פאונד וין, עצירת היכולת לממן ולהצמיח את הצבא הרוסי. כמו כן, ארה"ב הטילה סנקציות על בנקים רוסיים שמחזיקים יחד בנכסים של כטריליון דולר. הוא הוסיף, "אנחנו גם חוסמים עוד ארבעה בנקים גדולים. זה אומר שכל נכס שיש להם באמריקה יוקפא".

למרות הביקורת הקשה על רוסיה, הבהיר ביידן שחיילים מצבא ארצות הברית לא יעניקו סיוע צבאי לאוקראינה: "הכוחות שלנו לא ייכנסו לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה".

כזכור, המתיחות הגיעה הבוקר לשיא לאחר שבמהלך הלילה הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי רוסיה יוצאת למבצע צבאי נגד אוקראינה בחבל דונבאס במזרח אוקראינה שמטרתו פירוזו מנשק. זמן קצר לאחר השעה 05:00 נשמעו פיצוצים ראשונים בבירה אוקראינה קייב והתפרסמו דיווחים על מתקפות במקומות נוספים. מוקדם יותר, רוסיה החלה להניע את כוחותיה לעבר מחוזות הבדלניים באוקראינה.

ג'ו ביידן הטלת סנקציות ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד