ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
המחיר הכבד • סיכום היום הראשון

באוקראינה קוראים לאינתיפאדה: "תיידו בקבוקי תבערה ותירו על חיילים רוסים"

צבא רוסיה מסכם את היום הראשון ללחימה על אדמת אוקראינה "כל המשימות שקיבלו החיילים הושלמו בהצלחה". באוקראינה מדווחים על 57 אזרחים ו-40 חיילים שנהרגו, לצד עשרות שנפצעו | מאות מפגינים נגד המלחמה נעצרו ברחבי רוסיה | סגנית שר ההגנה קוראת לאינתיפאדה

באוקראינה קוראים לאינתיפאדה: "תיידו בקבוקי תבערה ותירו על חיילים רוסים"
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אנה מאליאר, סגנית שר ההגנה האוקראיני, קוראת לאזרחים לקחת חלק בגירוש הכוח הרוסי הפולש, ומבקשת מהאזרחים להיכנס למלחמת גרילה או אינתיפאדה.

בפוסט בפייסבוק היא כתבה, "אנו פונים לאזרחי אוקראינה המוכנים להשמיד את האויב, בקבוק אחד של תבערה מהמרפסת או ירי מנשק קל לעבר מכונית עם אנשי האויב, הם הפסדים בלתי הפיכים של האויב, בואו ניפגש, כל מינוס של האויב הוא הפלוס שלנו".

בתוך כך, ברוסיה מסכמים את היום הראשון לפלישה לאדמת אוקראינה ומכתירים אותו כ"מוצלח", כך אמר דובר משרד ההגנה הרוסי, "כל המשימות שקיבלו החיילים של הפדרציה הרוסית לאותו היום, הושלמו בהצלחה", אמר איגור קונשנקוב.

אך מסתבר כי ישנם קולות רבים ברוסיה נגד המלחמה, המשטרה הרוסית עצרה מאות בהפגנות נגד המלחמה, לפי קבוצת מעקב רוסית, המשטרה עצרה יותר מ-650 בני אדם בהפגנות נגד המלחמה שהתכנסו בערים ברחבי המדינה, כך מסרה קבוצת מעקב המחאה OVD-Info. הקבוצה אמרה שהפגנות נערכו ב-40 מקומות שונים, כולל בבירה מוסקבה.

טנקים של צבא אוקראינה. צילום: משרד ההגנה האוקראיני.

יותר מ-180 חברי מועצה בערים ברחבי רוסיה, כולל מוסקבה, וסנט פטרסבורג, חתמו על מכתב פתוח המגנה בחריפות את החלטת פוטין לפלוש לאוקראינה. "אנו משוכנעים שאזרחי רוסיה לא נתנו לו מנדט כזה", נכתב במכתב של הגורמים האזוריים, והזהירו כי לפלישה יהיו "השלכות קטסטרופליות".

שגרירת אוקראינה בארה"ב, אוקסנה מרקרובה אמרה ש"כל האוקראינים" יילחמו בפלישה. "אוקראינה הפעילה את הזכות להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי", אמרה לכתבים במסיבת עיתונאים במסיבת בשגרירות אוקראינה בוושינגטון.

מסוקים של צבא רוסיה. צילום: משרד ההגנה הרוסי.

לפי משרד הבריאות באוקראינה, 57 אזרחים נהרגו היום כתוצאה מהמתקפות של הכוחות הרוסיים ו-169 נפצעו. לפי ההערכות, כמאה אלף אזרחים נדדו היום ברחבי המדינה - ואלפים בודדים הצליחו לחצות את הגבול מערבה. אולקסי ארסטוביץ', יועצו של הנשיא זלנסקי, אמר כי יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו ועשרות אחרים נפצעו תוך שעות לאחר תחילת המתקפה.

מנהיגי העולם מובילים קו תקיף מילולית מול התוקפנות הפיזית של פוטין. הבולטים שבהם עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שהבטיחו לגבות מחיר כבד מרוסיה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד