ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"גורלה של אירופה נחרץ"

נשיא אוקראינה: נשארנו לבד במלחמה מול רוסיה; כ-150 הרוגים

נשיא אוקראינה חסר אונים מול עוצמת המתקפה הרוסית ונוכח אזלת ידן של מדינות העולם שעומדות מנגד ולא עושות מעשים. כ-150 אוקראינים איבדו את חייהם אתמול. | הנשיא זלנסקי: "נשארנו לבד כדי להגן על המדינה שלנו", אמר בהצהרה שמסר; "מי מוכן להילחם לצידנו? אני לא רואה אף אחד"

נשיא אוקראינה: נשארנו לבד במלחמה מול רוסיה; כ-150 הרוגים
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה כי כ-150 אוקראינים נהרגו אתמול (חמישי) לאחר שארצו נקלעה למתקפה רחבת היקף מצד הכוחות הרוסיים. "היום איבדנו את הגיבורים שלנו, האזרחים שלנו. צבאיים ואזרחיים", אמר זלנסקי, והוסיף כי עוד 316 בני אדם נפצעו. זלנסקי אמר כי אוקראינה "נשארה לבד להילחם ברוסיה" והוסיף כי "קבוצות חבלה רוסיות נמצאות בקייב הבירה".

"נשארנו לבד כדי להגן על המדינה שלנו", אמר בהצהרה שמסר בווידאו. "מי מוכן להילחם לצידנו? אני לא רואה אף אחד". זלנסקי שנראה קודר הוסיף: "קבוצות החבלה של האויב נכנסו לקייב" וקרא לתושבים להיות ערניים ולשמור על כללי העוצר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חתם על צו המורה על התגייסות כללית כאשר ארצו עומדת בפני מתקפה רחבת היקף של כוחות רוסיים. מתגייסים טריים וחיילי מילואים בכל אזורי אוקראינה יזומנו, לפי הצו שפרסמה לשכת הנשיא, שאמור להיות בתוקף למשך 90 יום. זה קורה כאשר כוחות רוסים נכנסו עמוק לתוך אוקראינה, מצפון, מדרום וממזרח, גבו את חייהם של מאות.

תורים של מתגייסים באוקראינה.

זלנסקי קרא גם ל"סנקציות כלכליות ופיננסיות חזקות" על רוסיה, כולל ניתוק ממערכת הבנקאות העולמית SWIFT, והטלת אמברגו על סחר בנפט וגז.

"גורלה של אירופה נחרץ באוקראינה, אם פוטין לא יקבל החלטה לסגת הוא ימשיך הלאה", אמר זלנסקי והוסיף כי האיחוד האירופי יכול גם לעזור לאוקראינה עם נשק ותחמושת. סוכנות פליטים של האו"ם אמרה שכ-100,000 בני אדם נמלטו מבתיהם בתוך אוקראינה ועוד כמה אלפים עזבו את המדינה מאז שרוסיה השכנה החלו לתקוף ולפלוש לפנות בוקר יום חמישי.

המשטרה הרוסית עצרה כמעט 1,400 בני אדם בהפגנות נגד המלחמה ברחבי רוסיה, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין שלח כוחות לפלוש לאוקראינה, "יותר מ-1,391 אנשים כבר נעצרו ב-51 ערים", נמסר מארגון OVD-Info, העוקב אחר מעצרים בעצרות האופוזיציה. יותר מ-700 בני אדם נעצרו במוסקבה ויותר מ-340 בני אדם בעיר השנייה בגודלה סנט פטרסבורג.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד